معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خبر داد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی هزار و ۱۶۹ پروژه در هفته دولت هرمزگان

گفت: به مناسبت هفته دولت هزار و ۱۶۹ پروژه در هرمزگان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ - 24August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «احسان کامرانی» سخنگوی استانداری هرمزگان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: مجموع کل پروژه‌هایی که در هفته دولت کلنگ‌زنی یا به بهره‌برداری خواهد رسید هزار و ۱۶۹ پروژه خواهد بود که از این تعداد ۱۸۴ پروژه به صورت کلنگ‌زنی و ۹۸۵ پروژه نیز آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اعتبارات صرف شده در این پروژه ها، افزود: میزان اعتبارات پروژه‌های امسال ۳۵۱ همت که ۳۲۵ همت متعلق به پروژه‌های قابل کلنگ زنی و ۲۶.۴ همت متعلق پروژه های قابل بهره‌برداری استان است.

کامرانی اضافه کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با ۱۳۲ پروژه، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با ۱۰۸ پروژه و شرکت توزیع نیروی برق با ۸۳ پروژه بیشترین پروژه‌های امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی استانداری هرمزگان، ادامه داد: به لحاظ هزینه کرد در پروژه های عمرانی سازمان صنعت، معدن و تجارت با ۱۶۹همت، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با ۸۰ همت و اداره کل راه و شهرسازی با ۴۵ همت در رتبه اول تا سوم ایستاده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان اذعان‌ کرد: در هفته دولت امسال به لحاظ فصلی و بودجه نیز سازمان صنعت معدن و تجارت با ۲۸۸ همت، مسکن و عمران شهری با ۴۷ همت، حوزه کشاورزی و منابع طبیعی با ۵ همت بالاترین رقم اعتباری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: مسکن و عمران شهری با ۳۷۲ پروژه، بخش تربیت‌بدنی با ۱۳۶ پروژه و حوزه آموزش استان با ۱۲۹ پروژه بیشترین تعداد پروژه‌های عمرانی را به خود اختصاص داده‌اند و در حوزه‌ی شهرستانی نیز شهرستان بندرعباس با ۲۲۹ پروژه، میناب با ۱۵۹ پروژه و رودان با ۱۲۹ پروژه به ترتیب بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی را دارند.

کامرانی عنوان کرد: در جذب سرمایه گذار شهرستان جاسک با ۱۵۱ همت، پارسیان با ۸۰ همت و بندرعباس با ۵۳ همت در رتبه های اول تا سوم ایستاده اند.

وی عنوان کرد: دولت در استان هرمزگان، سه حوزه را تحت عنوان‌های آب، آموزش و درمان به عنوان اولویت خود قرار داده است و در حوزه بهداشت و درمان، اضافه‌کردن ۱۴۰۱ تخت هدفگذاری شده است ضمن اینکه در هفته دولت ۱۳۴ پروژه بهداشتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

کامرانی عنوان‌ کرد: در حوزه ورزش و جوانان استان هرمزگان نیز ۱۳۶ پروژه در هفته دولت افتتاح خواهد شد که می‌تواند ۷ سانتی متر به سرانه ورزشی استان اضافه کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان، در پایان با اشاره به راهپیمایی اربعین، عنوان‌کرد: لازم است رسانه‌ها در پوشش رویداد بزرگ اربعین مشارکت داشته باشند و خدمات ستاد اربعین را به تصویر بکشانند چرا که این رویداد یک کنگره عظیم تمدن سازی است‌.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در پایان سال، خاطرنشان‌ کرد: برای انتخابات پیش‌رو ۳.۵ برابر دوره قبل افراد برای کاندیداتوری مشارکت داشته‌اند و باید تلاش کنیم استان هرمزگان در مشارکت مردم نیز بیشترین آمار را داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار