شهید «محمد سفر کرده اول»:

اگر چنانچه شهيد شدم؛ من براى رضاى خدا به جبهه رفته‌ام

«محمد سفر کرده اول» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: اگر چنانچه شهيد شدم؛ من براى رضاى خدا به جبهه رفته‌ام و حقوقم كفاف خرج را مى‌كند و بسيج و بنياد شهيد بابت من هيچ‌گونه پولی نپردازد، براى اينكه دولت جمهورى اسلامى احتياج به كمک دارد.
کد خبر: ۶۱۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۹ - 29August 2023

اگر چنانچه شهيد شدم؛ من براى رضاى خدا به جبهه رفته‌امبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمد سفر کرده اول» سوم بهمن ۱۳۲۷ در شهرستان بیرجند به دنیا آمد. دوران کودکی و طفولیت خود را با شیرینی‌های کودکانه در آغوش پر مهر و محبت خانواده‌اش سپری و سپس راهی مدرسه شد و توانست تا پایان دوره راهنمایی درس بخواند. او برای درس خواندن متحمل زحمت‌های فراوانی شد.

دوره ابتدایی را در روستای شمس‌آباد که در دو فرسنگی زادگاهش بود تحصیل و هر روز با پای پیاده این مسافت را طی می‌کرد. برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی به مشهد عزیمت و روزها را کار می‌کرد و به‌صورت شبانه مشغول به تحصیل بود.

«محمد سفر کرده اول» با تحمل سختی‌هایی که پشت سرگذاشته، کارآزموده و با تجربه شده بود. در اداره کشاورزی به عنوان کارمند استخدام شد و در سال ۱۳۵۲ ازدواج کرد و حاصل این پیوند مقدس چهار فرزند (۲ پسر و ۲ دختر) است که از وی به یادگار مانده است.

بعد از پیروزی انقلاب و آتش‌افروزی صدام ملعون علیه ایران اسلامی با همدستی استکبار جهانی و متحدانش، به عنوان یک مرد باغیرت ایرانی، همچون سایر مردان این سرزمین، جهت دفاع از انقلاب بنابه احساس وظیفه شرعی و ملی از طریق بسیج سپاه پاسداران عازم میادین نبرد شد.

اعزام وی سرآغاز حمله گسترده و غرورآفرین «فتح‌المبین» بود که سرانجام روز دهم فروردین‌ ۱۳۶۱ در جبهه شوش به فیض شهادت نائل گشت.

فرازی از وصيت‌نامه شهید «محمد سفر کرده اول»

اگر چنانچه شهيد شدم؛ من براى رضاى خدا به جبهه رفته‌ام و حقوقم كفاف خرج را مى‌كند و بسيج و بنياد شهيد بابت من هيچ‌گونه پولی نپردازد، براى اينكه دولت جمهورى اسلامى احتياج به كمک دارد.

به فرزندان و خانواده‌ام و پدر و مادرم دولت پول پرداخت نكند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار