دبیر بیست‌ویکمین جایزه بهترین کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جایزه بهترین کتاب دفاع مقدس تاکنون۳۰ هزار اثر داوری کرده است/ مخاطبین کتاب دفاع مقدس را افزایش دهیم

صمدزاده با بیان اینکه جایزه بهترین کتاب دفاع مقدس تاکنون ۳۰ هزار اثر داوری کرده است، گفت: همکاری ۷۰ تا ۱۰۰ کارشناس ادبی در هر دوره این رویداد نشانه مرجعیت علمی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس آن است.
کد خبر: ۶۱۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۹ - 25August 2023

«نصرت‌الله صمدزاده» دبیر علمی بیست‌ویکمین جایزه انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری ۲۰ دوره گذشته این رویداد اظهار داشت: طی ادوار گذشته جایزه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس ۳۰ هزار کتاب دفاع مقدس را که مربوط به ۴۴ سال حوزه نشر بوده بررسی و داوری شده است.

وی همکاری ۷۰ تا ۱۰۰ کارشناس ادبی در هر دوره این رویداد را نشانه مرجعیت علمی آن دانست و تصریح کرد: این حجم از همکاری کارشناسان ادبی یک‌نوع تمرین برای کیفیت‌بخشیدن به کتاب دفاع مقدس و نشانه مرجعیت علمی رویداد انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس است.

دبیر علمی این جایزه با بیان اینکه امسال در دوره بیست‌ویکم کتاب‌های منتشر شده سال ۱۴۰۱ بررسی و داوری خواهند شد، افزود: در گذشته سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کتاب دفاع مقدس منتشر می‌شد که اکنون این رقم با رشد چشم‌گیر به بیش از ۲ هزار رسیده است.

صمدزاده با بیان اینکه بایستی درباره کتاب‌های دفاع مقدس دارای اطلاعات کافی باشیم و بهترین کتاب‌های این حوزه را به‌خوبی معرفی کنیم، عنوان کرد: بایستی در کنار افزایش تعداد کتاب‌ها، مخاطبین کتاب دفاع مقدس را افزایش دهیم.

وی رویکرد گذشته جایزه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس را کمی عنوان کرد و ادامه داد: انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در گذشته رویکرد کمی داشته است درحالی که اساسأ این رویداد یک اتفاق کیفی است.

دبیر علمی بیست‌ویکمین جایزه انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس گفت: امسال در جایزه کتاب سال سعی می‌کنیم چهار اتفاق خوب و مبارک را رقم بزنیم؛ البته در تمام ادوار بحث تجلیل از نویسنده و مولف وجود داشته است درحالی که اصل کار ما معرفی کتاب خوب برای کتاب‌خوانی است. 

صمدزاده مهم‌ترین ویژگی دوره چهل و یکم این رویداد را شفاف‌سازی دانست و تاکید کرد: اتفاقات انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس امسال در کمال شفافیت صورت خواهد گرفت؛ سعی می‌کنیم ناشران و مؤلفین را در جریان تمام اتفاقات جایزه قرار دهیم. امسال در کنار تقدیر و تجلیل و انتخاب کتاب، شناسایی منابع، معرفی کتاب خوب، تقدیر از پدیدآورندگان و شناسایی الگوی کتاب و جریان‌های نوشتاری را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها