حضور حداکثری، اقتدار ملی/ در پاسخ به دفاع‌پرس مطرح شد؛

سخنگوی شورای نگهبان: شورای نگهبان در پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس ورود نمی‌کند

طحان نظیف گفت: شورای نگهبان در مرحله پیش ثبت‌نام وارد بحث بررسی صلاحیت‌ها نخواهد شد و تنها مدارک افراد توسط نهادهای مسئول استعلام و بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ - 26August 2023

شورای نگهبان در پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس هیچ ورودی نداردبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان امروز (شنبه) در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال دفاع‌پرس مبنی بر اینکه پیش‌ثبت‌نام‌ها تا چه میزان توانسته در عینی شدن بررسی صلاحیت‌ها کمک‌کننده باشد چراکه برخی از کارشناسان مطرح می‌کنند اتفاق جدید و مهمی در عینی شدن صلاحیت‌ها رخ نداده است، اظهار داشت: تغییراتی انجام شده است، اما اینکه بگوییم سیاست‌ها در این اصلاحیه پوشش داده شده است باید بگویم خیر و در نشست‌های گذشته به این نکته اشاره شد تلاش‌ها و قدم‌هایی برداشته شده است.

وی درباره پیش ثبتنام‌ها گفت: برخی از مواردی که در گذشته به صورت عینی وجود داشت و در مرحله بررسی صلاحیت‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت به مراحل پیش ثبت نام منتقل شده است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در گذشته فرد ثبت نام می‌کرد و در زمان بررسی صلاحیت‌ها مدرک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم نیست یا اینکه در مورد بررسی صلاحیت‌ها به مشکل نظام‌وظیفه مواجه می‌شدند این‌ها دیگر به مرحله پیش ثبت‌نام منتقل پیدا کرده و در این مرحله دستگاه‌های مربوطه جوابگوی ثبت نام کنندگان خواهند بود و شورای نگهبان دیگر در این مرحله هیچ ورود و دخالتی ندارد.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام کنندگان در انتخابات پیش از تایید در پیش ثبت‌نام می‌توانند در ۲۷ مهر ثبت نام کنند؛ شورای نگهبان در پیش ثبت‌نام هیچکدام دخالتی ندارد.

انتهای پیام/۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها