رئیس سازمان بازرسی:

تولیدکنندگان مشکلات خود را در درگاه ۱۳۶ ثبت کنند

خدائیان با تشریح اقدامات این سازمان در حوزه حمایت از تولید در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: در این مدت هزار و ۱۶۵ شکایت و گزارش با موضوع تولید و سرمایه‌گذاری دریافت شد که ۵۹۳ مورد آن‌ها رسیدگی و مختومه شده و مابقی در جریان رسیدگی است.
کد خبر: ۶۱۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ - 26August 2023

تولیدکنندگان مشکلات خود را در درگاه ۱۳۶ ثبت کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «ذبیح الله خدائیان» رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیرامون عملکرد سازمان بازرسی در حوزه حمایت از تولید و سرمایه گذاری در سال جاری، منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات مکرر رئیس قوه قضاییه در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: به دلیل اهمیت این موضوع، در سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه دیدار چهره به چهره و حضوری با تولیدکنندگان و کارآفرینان صورت می‌گیرد و مسئولان و مقامات قضایی نیز در عزیمت به شهرستان‌ها در کنار رسیدگی به مسائل قضایی، عمده‌ترین ماموریتشان بازدید از واحد‌های تولیدی به منظور شناسایی، احصاء، پیگیری و رفع مشکلات است.

خدائیان با تبیین تکالیف و ماموریت‌های این سازمان در حوزه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور، تاکید کرد که سازمان بازرسی به صورت مستمر بر قوانینی که در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری به تصویب رسیده نظارت می‌کند و اجرای آن‌ها را مورد رصد قرار می‌دهد.

دریافت هزار و ۱۶۵ شکایت و گزارش با موضوع تولید و سرمایه‌گذاری در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲

وی با تشریح اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در سه ماهه اول سال جاری در حوزه حمایت از تولید، تصریح کرد: در این مدت حدود هزار و ۱۶۵ شکایت و گزارش با موضوع تولید و سرمایه‌گذاری دریافت که ۵۹۳ مورد از آن‌ها رسیدگی و مختومه شده و مابقی در جریان رسیدگی است.

۹۰۸ طرح دانش بنیان در سال جاری مورد رصد و پایش سازمان بازرسی قرار گرفت

خدائیان بیان کرد: سازمان بازرسی سال گذشته و در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، کارگروهی تحت عنوان «کارگروه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و صیانت از نخبگان» را راه اندازی کرد که این کارگروه در سال جاری حدود ۹۰۸ طرح دانش بنیان را مورد رصد و پایش قرار داده است. در همین مدت بازرسان سازمان بازرسی ۲۲۸ بازدید از شرکت‌های دانش بنیان داشته‌اند و ۳۲۳ جلسه در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان برگزار شده است.

افزایش تولید در ۴۹ واحد از شرکت‌های دانش بنیان با پیگیری سازمان بازرسی

وی ادامه داد: همچنین حدود ۱۵۰ مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان انجام شده و با پیگیری سازمان بازرسی افزایش تولید را در ۴۹ مورد از شرکت‌های دانش بنیان شاهد بودیم.

رسیدگی فوق العاده به شکایت‌های مرتبط با تولید

خدائیان با اشاره به رسیدگی فوق العاده به درخواست‌های مرتبط با تولید با اختصاص بخشی از درگاه ۱۳۶ سازمان بازرسی به این موضوع، بیان کرد: بخش مجزایی در درگاه یکپارچه سامانه‌های سازمان بازرسی ۱۳۶.ir به شکایات و گزارشات مربوط به تولید و سرمایه‌گذاری اختصاص پیدا کرده و اگر شخصی با ورود به این درگاه، مسائل و مشکلات مربوط به تولید را مطرح کند یا از دستگاه‌های اجرایی که حمایت لازم را از تولید ندارند شکایتی داشته باشد، به محض ثبت، شکایت به صورت خودکار به دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ارجاع و نسبت به تقاضای ثبت شده در اسرع وقت رسیدگی صورت گیرد و پاسخ مقتضی نیز داده می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: علاوه بر برنامه‌های کلی که در دستور کار معاونت‌ها و بازرسی‌های کل استان‌ها است، یک اداره کل نیز در سازمان بازرسی صرفاً با موضوع حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید تشکیل شده که به رصد، پیگیری و رسیدگی به مسائل و مشکلات شرکت ها، کارخانه‌ها و واحد‌های اقتصادی می‌پردازد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار