معاون هدایت عملیات ستاد مردمی سازی دولت در تشریح طرح ملی شهریاران:

شهریاران طرحی ملی و چند منظوره است

محمدحسن لطفی در تشریح طرح ملی «شهریاران» این طرح را ملی و چند منظوره معرفی می‌کند.
کد خبر: ۶۱۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ - 26August 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدحسن لطفی» معاون هدایت عملیات ستاد مردمی سازی دولت در تشریح طرح ملی شهریاران اظهار داشت: در این طرح ملی چند منظوره، مسئولان با هدف حل مسائل مردم، امکانات و خدمات دولتی را پای کار جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی می‌آورند. در این طرح مردم برای حل مسائل خود پیش‌قدم می‌شوند و همزمان مسئولان نیز باید با شناختن ظرفیت‌های مردمی و حمایت‌های گوناگون موانع را از سر راه مردم برداشته و ظرفیت‌های قانونی، امکانات و تجهیزات دولتی را پای کار مردم بیاورند.

نمونه‌های موفق
وی در ادامه با طرح مثال‌ها و نمونه‌های موفق در بخش‌های اقتصاد و تولید، عمران، نظارت‌مردمی، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و... به ذکر تجربه‌های شاخص مردمی‌سازی پرداخت. یکی از این تجربه‌های موفق در قالب کلیپی به خوبی به تصویر کشیده شده و روایت می‌شود. این کلیپ ماجرای آبرسانی به روستای فاریاب را روایت می‌کند.

شهریاران طرحی ملی و چند منظوره است

شهریاران، ایران در میدان
لطفی در تشریحِ شعار «شهریاران، ایرانِ در میدان» گفت: اقشار مختلف، شهریار ایران هستند لذا باید وارد میدان شده و با یکدیگر هم افزایی کنند؛ در واقع شهریاران میدانی برای نقش‌آفرینی و هم‌افزایی مسئولان، شبکه دستیاران مردمی سازی، حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی در راستای حل مسائل کشور با اولویت مردمی سازی اقتصاد بنا بر اولویت سال است و در این طرح همه افرادی که می‌توانند در حل مسئله مشارکت داشته باشند نقش دارند. مسئولان و مدیران وظیفه پیدا کردن و مشارکت دادن حلقه های میانی و مانع زدایی از حرکت آنها را دارند و قرار است در این خصوص طی این طرح مورد ارزیابی قرار گیرند لذا در همه استان ها ستادی به نام طرح ملی شهریاران به دبیری دستیار مردمی سازی استاندار و کمیته داوری متشکل از صاحب نظران این حوزه تشکیل می‌شود؛ همچنین حلقه های میانی وظیفه متشکل سازی و پای کار آوردن مردم را دارند، از طرف دیگر مردم هم باید توانایی هایشان، تخصص هایشان و قدرت جمعی شان را به میدان بیاورند و دستیاران مردمی سازی دولت نیز وظیفه هدایت این چرخه را تا رسیدن به هدف و حل مشکلات دارند.

او تاکید کرد: یافتن و الگونمایی اقدامات مردمی سازی، هم افزایی حلقه‌های میانی و مسئولان با هدف انجام اقدامات جدید مردمی سازی ناظر به حل مشکلات مردم، شناسایی و تقدیر از مدیران دلسوز مردمی، پیدا کردن موانع پر تکرار مردمی سازی، مانع زدایی از مسیر حلقه‌های میانی و آحاد مردم از جمله اتفاقاتی است که در طرح ملی شهریاران به لطف خدا رقم می‌خورد.

شهریاران طرحی ملی و چند منظوره است

معاون هدایت عملیات ستاد مردمی سازی دولت درباره فرایند اجرایی این طرح گفت: برگزاری طرح ملی شهریاران چند مرحله دارد که مرحله نخست، پویش رسانه ای طرح است که به الگونمایی و گفتمان سازی اقدامات موفق مردمی سازی می‌پردازد؛ مرحله دوم معرفی و انتشار فراخوان این طرح؛ مرحله سوم شامل شکل گیری، فعالسازی و هم افزایی حلقه‌های میانی اقتصادی ملی و استانی(برگزاری رویداد ملی)، مرحله چهارم ارزیابی استانی ایده‌ها و اقدامات و مرحله پنجم ارزیابی ملی ایده‌ها و اقدامات است.

لطفی در پایان تاکید کرد: طرح ملی شهریاران شامل گوشواره‌هایی نظیر نشست‌های نخبگانی و اندیشه‌ای، برنامه‌های ترویجی و... است.

طرح ملی شهریاران عنوان عملیات محوری ستاد مردمی سازی دولت است که پوستر و سرود این طرح توسط رئیس جمهور در اولین اجلاسیه ملی مردمی سازی دولت رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها