مدیر موکب امامزادگان استان قم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

موکب امامزادگان قم تا ۲۵ صفر از زائران امامین عسگریین پذیرایی می‌کند

سیدمحمدرضا صدر از راه اندازی یک موکب در شهر سامرای عراق خبر داد و گفت: این موکب از ۵ تا ۲۵ صفر پذیرای زائران امامین عسگریین در ایام اربیعن خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۳ - 27August 2023

«سیدمحمدرضا صدر» مدیر موکب امامزادگان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به ارائه خدمات از سوی این مواکب از محل موقوفات مرتبط و کمک‌های خیرین و بقاع متبرکه اظهار داشت: در این مواکب با حضور خادمین افتخاری بقاع متبرکه قم، خدمات گوناگون از جمله پذیرایی و موضوعات فرهنگی به زائران اربعین ارائه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش خادمان مواکب گذاشته شده است، افزود: علی رغم سختی‌هایی که این مسئولیت دارد، بسیار شیرین است، چون خدمتگزاری در آستان حسینی و امامزادگان واجب التعظیم قم، افتخار بزرگی برای هر شخصی است و باید قدر دانست.

مدیر موکب امامزادگان استان قم عنوان کرد: با توجه به جلساتی که از سال قبل تا امسال برگزار شده، تدابیری اتخاذ شده و بنا داریم که ۶ موکب در ورودی استان قم که یکی از استان‌های پر رفت و آمد است و ۱۷ استان کشور به این استان متصل می‌شوند دایر کنیم. موکب‌ها ویژه اسکان و پذیرایی است که در کنارش کار‌های فرهنگی متناسب با اربعین حسینی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: یک موکب هم در شهر سامرا عراق برپاشده که از ۵ تا ۲۵ صفر پذیرای زائران امامین عسگریین در ایام اربیعن خواهند بود. در این موکب نیز برنامه پذیرایی داریم و خوشبختانه موکبی که از قم در شهر سامرا برپا می‌شود، خوش درخشیده و هر جا می‌رویم، صحبت از موکب امامزادگان قم است.

صدر عنوان کرد: یکی از بهترین صحنه‌هایی که در اربعین مشاهده می‌شود، یکرنگی و وحدت شیعیانی است که از نقاط مختلف جهان گرد هم می‌آیند و بیراه نیست اگر بگوییم بزرگترین گردهمایی تاریخ جهان است و حضور همه اقشار از کشور‌های مختلف از شیعیان و برادران اهل تسنن و مسیحیت از هر دین و آیینی که عشق و علاقه به امام حسین (ع) دارند را شاهد هستیم، صحنه‌های زیبایی رقم می‌خورد و بسیار افتخار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تعامل خیلی خوبی بین مسئولان عراقی و مردم عراق با مردم ایران صورت گرفته و در این چند سفر که برای هماهنگی مکان به کشور عراق سفر کردیم، تعامل و همکاری که صورت گرفت فراتر از انتظار ما بود و این باعث شده کار‌ها به بهترین وجه انجام شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار