استاندار قزوین:

شهید رجایی در یک فضای مکتبی زیست

اعلایی گفت: شهید رجایی در یک فضای مکتبی زیست و تا پای جان بر آرمان‌های خویش پای فشرد، امروزه ما مسئولان هم وظیفه تکریم و تعظیم آنان را بر عهده داریم و از آن مهمتر وظیفه تقلید از این بزرگواران است.
کد خبر: ۶۱۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ - 26August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، یازدهمین یادواره شهیدان «محمدعلی رجایی» حجت‌الاسلام «محمدجواد باهنر» شهدای کارمند استان قزوین و گرامیداشت هفته بسیج کارمندان با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان استانی و مردم شهیدپرور در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

«محمدمهدی اعلایی» استاندار قزوین در این مراسم با گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهید رجایی متعلق به دیار استان قزوین است، این استان در هفته بزرگداشت دولت شرایط ویژه‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه قزوینی بودن شهید رجایی هم جای افتخار دارد و هم مسئولیت‌آفرین است، افزود: ما در فضایی زندگی می‌کنیم که یکی از شهدای دُردانه نظام مقدس جمهوری اسلامی در این جغرافیا زیسته، نفس کشیده و پرورش یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: افتخار می‌کنیم یکی از ستاره‌های درخشان آسمان هدایت در نظام جمهوری اسلامی متعلق به این استان و پرورش یافته پدران و مادران این دیار است.

استاندار قزوین با اشاره به جمله مشهور شهید آوینی که فرمودند، پندار ما این است که شهدا رفتند و ما ماندیم، در حالی‌که زمان ما را با خودش برده است و شهدا مانده‌اند، گفت: اگر شهید رجایی در قید حیات بودند امسال 90 ساله می‌شدند و احتمالا یک زندگی عادی داشتند، در حالی‌که با طول عمر کوتاه 48 ساله و شهادتش، در تاریخ ماندگار و تبدیل به یک ستاره درخشانی شد که شاید دهه‌ها و سده‌ها یاد ایشان در یادها بماند و نام، مکتب و مقام ایشان یک مسیری را برای کسانی که در فضاهای خدمتگزاری می‌خواهند تلاش کنند، روشن کند و این افتخاری است که جز با شهادت نصیب بندگان خدا نمی‌شود.

اعلایی با بیان اینکه شهید رجایی در یک فضای مکتبی زیست و تا پای جان بر آرمان‌های خویش پای فشرد، اظهار داشت: امروزه ما مسئولان هم وظیفه تکریم و تعظیم آنان را بر عهده داریم و از آن مهمتر وظیفه تقلید از این بزرگواران است که بایستی تلاش کنیم با نگریستن به مرام و مسلک ایشان، بتوانیم مسیر را پیدا کنیم.

وی با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص زندگی ساده شهید رجایی، افزود: این شهید بزرگوار به خاطر عدم تعلق به دنیا و مباحث ظاهری و داشتن یک زندگی ساده، از چیزی نمی‌ترسید و با شجاعت در مقابل زورگویان می‌ایستاد.

این مقام مسئول ادامه داد: این شجاعت است که تحول ایجاد می‌کند، انسان‌ها را مکتبی می‌کند و زورگویان را بر جای خودشان می‌نشاند، جامعه یک فرد ترسو و متواضع در برابر قدرت‌های ناحق را تعظیم و تکریم نمی‌کند بلکه افراد شجاع همچون شهید رجایی را تکریم می‌کند.

استاندار قزوین با بیان اینکه زندگی شهیدان رجایی و باهنر در دوران ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیری با دوران قبل از آن تفاوتی نداشت، گفت: مسئولان نظام هم باید به تاسی از این شهدا، از خودشان مراقبت و مواظبت کنند تا به تظاهر نیفتند و در گرداب‌های مهیب جاه‌طلبی گرفتار نشوند.

در این مراسم ضمن اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، مسئولان استانی از مقام خانواده‌های شهدای کارمند استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آوردند.

در مراسم فوق، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «حسین محمدشفیعی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین، سردار پاسدار «رستمعلی رفیعی‌آتانی» فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، سردار سرتیپ‌ دوم پاسدار «مهردادافروزی» فرمانده تیپ ۸۲ سپاه استان قزوین، «غلامحسن اسلامی‌صدر» فرماندار شهرستان قزوین، «مهدی صباغی» شهردار قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین، «سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد شهید و مور ایثارگران استان قزوین، و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار