مسئول مرکز نشر و ترویج معارف دفاع مقدس دانشگاه آزاد کشور:

آشنایی با دفاع مقدس باید در تمام رشته‌های دانشگاهی جانمایی شود

«‌زمانی» با اشاره به ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس از مدرسه تا دانشگاه، گفت: طبق قانون و مصوبه شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم، ارائه آموزه‌های دفاع مقدس و جانمایی آن در تمام رشته‌های دانشگاهی الزامی است.
کد خبر: ۶۱۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ - 26August 2023

آشنایی با دفاع مقدس باید در تمام رشته‌های دانشگاهی جانمایی شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «‌حسن زمانی» مسئول مرکز نشر و ترویج علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی کشور امروز در افتتاحیه دومین دوره توان افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، زنجان و قزوین که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، دفاع مقدس را یکی از پدیده‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس نیازمند تحلیل و بررسی است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب همواره نسبت به کم کاری‌ها در حوزه ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس متذکر شده‌اند، گفت: تبیین و پیگیری حقوق قربانیان جنگ در 15 کشور دنیا را مورد تحقیق قرار دادم و رسیدگی به بازماندگان جنگ را در این کشورها بررسی کردم؛ در هیچ کدام از این 15 کشور، به اندازه رهبر انقلاب شاهد تاکید نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس و حمایت از اقشار ایثارگر نیستیم؛ متاسفانه در رسیدگی به بازماندگان جنگ عقب ماندگی داریم.

مسئول مرکز نشر و ترویج علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به توجه آیات و روایات نسبت به ایثارگران، اضافه کرد: هنوز ایثارگران ما با مشکلاتی نظیر درمان و مسکن مواجه هستند.

زمانی، با اشاره به ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس از مدرسه تا دانشگاه، خاطرنشان کرد: طبق قانون و مصوبه شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم، ارائه آموزه‌های دفاع مقدس و جانمایی آن در تمام رشته‌های دانشگاهی الزامی است؛ در حال حاضر حدود 5 هزار رشته گرایش در دانشگاه‌ها داریم و موضوع دفاع مقدس باید در تمام این رشته‌ها جانمایی شود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از دفاع مقدس به عنوان گنج یاد فرمودند، گفت: دانشگاه آزاد برای ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در بخش آموزش عالی، پیشقدم بوده و از سال 86 شاهد ارائه این درس هستیم.

مسئول ترویج معارف دفاع مقدس دانشگاه آزاد، با اشاره به برگزاری دوره توانافزایی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس برای بیش از 500 استاد، عنوان کرد: هم اکنون این درس به صورت الزامی اختیاری ارائه می‌شود.

وی همچنین به پیشقدمی دانشگاه آزاد در سال 81 برای تدفین شهدای گمنام اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه آزاد در بخش دفاع مقدس، بسیج و ایثارگران اقدامات خوبی انجام داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار