اعزام موکب درمانی شهید عراقی‌زاده برای خدمت‌‎رسانی به زائران اربعین حسینی

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با همکاری بسیج جامعه پزشکی هرمزگان، موکب درمانی «شهید عراقی زاده» با ۱۱۰ نفر نیروی درمانی داوطلب به کربلا و نجف به همراه تجهیزات پزشکی و دارویی اعزام کرد.
کد خبر: ۶۱۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵ - 29August 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، صبح امروز با حضور سردار «هدایت الله امیری» از فرماندهان سپاه هرمزگان، «غلامعلی جاودان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، سرهنگ «موسی رنجبری» رئیس بسیج جامعه پزشکی هرمزگان، «عراقی زاده» پیشکسوت جامعه پزشکی هرمزگان، معاونین و مدیران دانشگاه و سایر مقامات مراسم بدرقه موکب درمانی شهید عراقی زاده جهت اعزام به کربلا و نجف در مسجد امام رضا(ع) واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.

جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این آیین، اظهار داشت: ۱۱۰ نفر نیروی درمانی داوطلب در موکب درمانی شهید عراقی زاده شامل پزشک، پرستار، ماما، طب سنتی، ژنتیک، بهداشت و غیره به مدت ۲ هفته در شهرهای کربلا، نجف و بین راه نجف و کربلا واقع در عمود۴۷۱ مستقر و خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به زائرین اباعبدالله حسین(ع) ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی و تمهیدات دارویی لازم جهت خدمات درمانی به زائرین اربعین انجام شده،افزود: بیشترین مراجعین به دلیل بیماریهای اسهال، استفراغ، گرمازدگی، گرفتگی عضلانی، تاول پا، عرق سوز و از این نوع آسیب ها مراجعه می کنند.

جاودان با اعلام اینکه در مجموع تعداد ۲۵۰ نفر نیروی بهداشتی و درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و بسیج جامعه پزشکی به زائرین اربعین خدمت ارائه می کنند، تصریح کرد: این نیروها ۸ درمانگاه برپا می کنند شامل: درمانگاه انصار المهدی قشم، درمانگاه قمر بی هاشم میناب، درمانگاه عبدالحمید سالاری حاجی آباد، درمانگاه علی اکبر رودان در کربلا و همچنین ۲ تیم درمانی موکب شهید عراقی زاده در ۳ مکان شامل؛ ناصریه نجف، عمود ۴۷۱ بین راه نجف و کربلا و در محل کربلای معلی یک درمانگاه اصلی به همراه یک درمانگاه طب سنتی برپا می کنند.

وی با بیان اینکه ۶۰ پایگاه اورژانس جاده ای شهری و بین شهری در استان هرمزگان خدمات به زائرین ارائه می کنند، اضافه کرد: کلیه مراکز بهداشتی و بیمارستانهای مسیر اعزام زائرین اربعین حسینی در هرمزگان به صورت آماده باش از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور هستند و خدمات رایگان ارائه می کنند.

جاودان با بیان اینکه ۱۶ نفر نیروی درمانی اورژانس از هرمزگان به مرز شلمچه جهت ارائه  خدمات درمانی اعزام کرده ایم، بیان کرد: در مرز شلمچه ۲ دستگاه آمبولانس، ۱ دستگاه موتورلانس و ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس جهت خدمت به زائرین اربعین مستقر کرده ایم.

وی اظهار داشت: فردا اعزام ۸۸ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به اربعین حسینی در قالب دو اتوبوس خواهران و برادران انجام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار