معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

۱۳۰۰ موکب از جاماندگان اربعین تهران پذیرایی می‌کنند/ آماده پذیرایی از ۴ میلیون زائر هستیم

خونویی با بیان اینکه امسال ۱۳۰۰ موکب از جاماندگان اربعین تهران پذیرایی می‌کنند، گفت: پیش‌بینی پذیرایی از ۴ میلیون زائر جامانده اربعین تهران صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۱۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ - 29August 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری تشریح برنامه‌های آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با عنوان «لشکر حسین(ع)» با حضور حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

خونویی با بیان اینکه مراسم پياده‌روی جاماندگان روز اربعین به‌عنوان یک سنت اجتماعی حدود ۱۰ سالی است که در تهران برگزار می‌شود و حاضرین افرادی هستند که از پیاده‌روی در اربعین جامانده‌اند، گفت: چهارشنبه صبح بعد از نماز صبح از میدان امام حسین (ع) که حدود ۱۴ کیلومتر است، تا شهرری و حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

وی درباره مواکب در این مسیر گفت: حدود یک‌ماه پیش فراخوان حضور مواکب منتشر شد و ظرفیت‌ها احصا شده است؛ در مجموع امسال ۱۳۰۰ موکب در موضوعات مختلف در این مسیر ارائه خدمات خواهند داشت.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: موضوعات خدمات پزشکی، پارکینگ و مساجد، مدارس، حسینیه‌ها برای ارائه خدمات هماهنگ شده‌اند. در مسیر اصلی فضاهای درمانی، ایستگاه‌های مترو و تاکسی و مواکب مادر و کودک برای اینکه زائرین بتوانند دسترسی به مکان دلشته باشند در سامانه‌ای قرار داده شده است. 

خونویی با بیان اینکه در سه ضلع غرب، شرق و جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی مکان‌هایی برای اسکان زائرین تدارک دیده شده است تا حجم زائرین وارد صحن حرم نشود، گفت: سامانه ۱۸۳۷ از شنبه ۱۱ شهریور و از روز اربعین از ساعت ۶ صبح پاسخگوی سوالات خواهد بود. همچنین پخش مراسم از طریق رسانه ملی از ۸ نقطه اتفاق افتاد. در مراسم امسال تاکید بر ایجاد فضا برای حضور خانواده‌ها شده است. امسال پویش نذر اربعین از خانواده‌ها برای ارائه نذورات و علاقه‌مندی‌هایشان دعوت خواهند کرد. امسال مواکب زیادی به‌صورت خانوادگی تدارک دیده شده است. 

وی با بیان اینکه خدمات مترو امسال در روز اربعین رایگان خواهد بود، افزود: جلسات متعددی با مجموعه راهور تهران برگزار شده است و مسیرهای جایگزین و موضوعات ترافیکی بررسی شده است. امسال مسیرهای جایگزین برای مدیریت ترافیک اتخاذ خواهد شد. امسال پیش‌بینی حضور ۴ میلیون زائر در این اتفاق وجود دارد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار