مقام ارشد ارمنستان: تعمیق روابط با ایران در دستور کار است

مقام ارشد دولت ارمنستان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور از تعمیق روابط ایروان با تهران در حوزه‌های مختلف خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ - 29August 2023

مقام ارشد ارمنستان: تعمیق روابط با ایران در دستور کار است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام ارشد دولت ارمنستان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور از تعمیق روابط ایروان با تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «ژانا آندریاسیان» وزیر آموزش و ورزش ارمنستان روز سه شنبه با هیاتی به سرپرستی «مهدی سبحانی» سفیر جدید ایران دیدار کرد.

آندراسیان بر آمادگی وزارتخانه خود برای توسعه و تعمیق روابط دوستانه ارمنستان و ایران در زمینه آموزش، علم، فرهنگ، ورزش و امور جوانان تاکید کرد.

سفیر ایران نیز به نوبه خود بر آموزش زبان فارسی در مدارس دولتی ارمنستان به عنوان بخشی از یادگیری زبان منطقه‌ای تاکید کرد. آندراسیان نیز بر اجرای برنامه آموزشی برای معلمان فارسی زبان در دانشگاه‌ها و مدارس ارمنستان توسط ایران تاکید کرد.

در این نشست همکاری‌ها بین ددو کشور همسایه در زمینه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی مورد بررسی قرار گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان اخیرا در گفتگو با خبرگزاری این کشور گفت که ایران مخالف هرگونه تغییر مرزهاست و تمام مسیر‌های ارتباطی باید تحت کنترل کشور‌هایی باشد که در قلمروی آن‌ها قرار دارند.

مهدی سبحانی در گفتگو با خبرگزاری ارمنستان گفت: «از حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کنیم و مخالف هرگونه تغییر مرز‌ها هستیم. ما حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشور‌ها را به رسمیت می‌شناسیم. البته مخالف باز شدن راه‌های ارتباطی نیستیم و این گونه مسیر‌ها را در اختیار جمهوری آذربایجان نیز قرار دادیم. اما تمام مسیر‌های ارتباطی باید تحت کنترل کشور‌هایی باشد که در قلمروی آن‌ها قرار دارند، به ویژه در مورد ارمنستان.»

ارمنستان بار‌ها تاکید کرده که تلاش رئیس جمهور جمهوری آذربایجان برای افتتاح مسیر‌های حمل و نقل منطقه‌ای هیچ ارتباطی با مذاکرات و بیانیه‌های امضا شده در این زمینه تا به امروز ندارد و برای ارمنستان غیرقابل قبول است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار