رئیس پارلمان لیبی:

لیبی مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است

رئیس پارلمان لیبی بر مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و پایبندی به دفاع از آرمان فلسطین تأکید کرد.
کد خبر: ۶۱۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷ - 29August 2023

رئیس پارلمان لیبی: مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی بر مخالفت این کشور با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

پس از افشای خبر دیدار غیررسمی «نجلاء المنقوش» وزیر امور خارجه لیبی با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه در رُم پایتخت ایتالیا و به میزبانی وزیر خارجه این کشور، «عبدالحمید الدبیبه» نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی طی دستوری وزیر خارجه خود را برکنار کرد.

صالح در جلسه فوق العاده پارلمان در شهر بنغازی واقع در شرق این کشور که برای بررسی دیدار المنقوش با کوهن برگزار شد، مخالفت با عادی‌سازی روابط با این رژیم و پایبندی به دفاع از آرمان فلسطین را مورد تأکید قرار داد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، نمایندگان پارلمان لیبی به نشانه همبستگی با ملت فلسطین، با چفیه فلسطینی در این جلسه حاضر شدند.

صالح تصریح کرد فلسطین مسئله متعلق به مسلمانان است و هیچ کس حق سازش درباره آن را ندارد و باید برای ایجاد کشور فلسطین به پایتختی قدس تلاش کرد. وی افزود: «ما مخالف هر گونه تماس با رژیم صهیونیستی هستیم و هر گونه تماس با این رژیم را محکوم می‌کنیم».

«عبدالسلام نصیه» نماینده پارلمان لیبی نیز گفت که مخالفت‌های مردمی با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در لیبی، پیام روشنی به همه کسانی بود که خواهان تعامل با این رژیم هستند.

«عبدالمنعم العرفی» دیگر نماینده پارلمان لیبی نیز خواستار مؤاخذه تمامی کسانی شد که در موضوع دیدار المنقوش با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دخیل بوده‌اند. «سلطه المسماری» دیگر نماینده پارلمان لیبی نیز تأکید کرد: «این دیدار خیانت بزرگ و جنایتی است که باید عاملان آن مؤاخذه شوند».

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار