حجت الاسلام طائب در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس:

تمام بشریت مخاطب شعور، شعار و حماسه عاشوراست

رئیس قرارگاه عمارگفت: اسلام بر خرد، تلاش حماسی، محبت و عاطفه استوار است که عاشورا نماد این هاست.
کد خبر: ۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵ - 14November 2013

تمام بشریت مخاطب شعور، شعار و حماسه عاشوراست

حجت الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار، عضو جمعیت رهپویان انقلاب و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: درمقابل هجوم فرهنگی دشمن آنچه در مقوله فرهنگ انجام شده موفقیت آمیز بوده است.البته خلأهای بسیاری در به کارگیری ظرفیت های موجود قرار دارد اما می توان با برنامه ریزی، سرمایه گذاری و سعه صدر یقیناً به اهداف فرهنگی قابل قبولی دست پیدا کرده وآن ها را در جهت رشد و شکوفایی جامعه استفاده کنیم.

وی افزود: ما از فرهنگی با برچسب اسلام ناب برخورداریم که در همه زمان ها می توان از وجود آن بهره لازم را برد.به طوریکه دنیا را مزرعه آخرت دانسته، برای خدا کار کنیم و از توشه آخرتمان غافل نشویم.
 
حجت الاسلام طائب دنیا را همانند پوست خربزه ای دانست که شیطان زیر پای انسان ها می گذارد و قصد دارد در هر زمانی انسان ها را بازی دهد و گفت: انسان ها باید حواس خود را جمع کنند که این پوست خربزه زیر پایشان نرود.

وی ساده زیستی و پرهیز از تجملات را از اصولی دانست که در تعالیم اسلامی به آن سفارش های فراوان شده و ابراز کرد: یکی از آفتهای بزرگی که گاهاً نظام جمهوری اسلامی از آن آسیب دیده، نشستن بر مسند قدرت و ریاست و فراموش کردن ساده زیستی است.

حجت الاسلام مهدی طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه تاکید کرد: در اهمیت ساده زیستی و پرهیز از تجملات بود که امام خمینی (ره) شهیدان رجایی، باهنر وعراقی را نام برده و ثبات روحی و اخلاقی آن ها را پیش از دستیابی به منصب و بعد از دستیابی به منصب از ویژگی بزرگ آنها می شمارند.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب با اشاره به قیام عاشورا تصریح کرد: هدف امام حسین(ع) این بود تا با قیام خود راهی را به جهانیان نشان دهد که مستقیماً به سعادت رهنمون می شود. به عقیده حضرت، راه درست راهی است که انسان لباس دنیا را از تن درآورد چراکه لباس دنیا، لباس آتش است.

وی استنباط خود را درباره جمله معروف حضرت امام(ره) که فرمودند: "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته" این چنین بیان کرد: در عاشورا سه عامل وجود دارد که تمام بشریت مخاطب آن هستند؛ شعور و منطق عاشورا، شعار و احساس و حماسه.

وی ادامه داد: هر کس، درهر رده سنی با این سه عنوان کار خود را پیش ببرد مطمئناً به سعادت خواهد رسید چراکه اسلام بر خرد، تلاش حماسی و محبت و عاطفه استوار است و عاشورا نماد این هاست. امام حسین(ع) عشق را متحول ساخت آن چه که در این عشق رویت شد خدا بود و آن چه  که برای رسیدن به آن خرج می شد سرمایه انسان ها در راه خدا بود.

حجت الاسلام مهدی طائب در رابطه با تروریست تکفیری در منطقه و ارتباط آن با تفکر بنی امیه گفت: این همان تفکر خوارجی است، در طول تاریخ افرادی که درک درستی از اسلام نداشتند ابزار دست قدرتمندان قرار می گرفتند؛ مانند خوارج، شمر، خولی و ...این ها فقط ظاهری از اسلام دیده و شناخت صحیحی از آن نداشتند همین شد که عوامل این ها حضرت امیر را در محراب عبادت و امام حسین(ع) را در صحرای کربلا به شهادت رساندند.

رئیس قرارگاه عمار در رابطه با دست دوستی حکومت عربستان با اسرائیل و استکبار و مقابله با تشیع عنوان کرد: وهابیت و آل سعود در عربستان را همین استکبار برسرکار آورد" .در کنفرانسی تحت عنوان سمینار سران عرب که بعد از حمله آمریکا به عراق برگزار شد.قذافی به امیرعبدالله اعتراض کرد که چرا شما با امریکا آنقدر همکاری تنگاتنگی دارید، شما دست نشانده آمریکا هستید و....امیرعبدالله عصبانی شد و گفت نگذار بگویم خود تو را چه کسی بر سر کار آورد". در واقع خود طرفین قبول داشتند که از خودشان استقلالی نداشته و حکومت های دست نشانده هستند.

وی در ادامه عنوان کرد:این ها استقلالی نداشته که بخواهند از خط خود بیرون روند. استکبار در آن جا سرمایه گذاری کرد و جریان وهابیت را بوجود آورد تا ثمره اقدامات و عملکرد خود را در القاعده برداشت کند.
نظر شما
پربیننده ها