در نشست فراخوان کشوری پوستر وحدت تاکید شد؛

قابلیت هنری و رسانه‌ای پوسترهای گرافیکی برای تبلیغ وحدت امت اسلام

یادمان شهدای هفتم تیر(سرچشمه) با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران، کارگاه طراحی پوستر «وحدت امت اسلامی» را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۶۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ - 08December 2015

قابلیت هنری و رسانه‌ای پوسترهای گرافیکی برای تبلیغ وحدت امت اسلام

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس نشست خبری فراخوان کشوری «پوستر وحدت» با حضور حجت الاسلام زائری مدیر یادمان شهدای هفتم تیر، موسوی معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری، مسعود نجابتی دبیر کارگاه پوستر وحدت و سید مهدی حسینی نماینده کانون هنری شیعی در محل یادمان شهدای هفتم تیر «سرچشمه» برگزار شد

حجت الاسلام زائری با اشاره به سابقه برگزاری کارگاههای طراحی پوستر با حضور جوانان گرافیست گفت: کارگاههایی با موضوعات سبک زندگی، جمعیت و سرطان مصرف از جمله کارگاههایی هستند که با حضور گرافیستهای جوان و متعهد و انقلابی از سطح کشور برگزار شده و آثار اثرگذار همراه با خلاقیت و نوآوری در آن ارائه شد.

وی تمرکز بر نیروهای حرفهای و جوان کشور را  ویژگی عمده این کارگاهها دانست و افزود: در این کار جمعی، گرافیستها و طراحان جوان کشور با بهره گیری از قدرت نوآوری و خلاقیت خود طرحهای نو و مهمی را تولید کردند که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

زائری وحدت را به عنوان یکی از موضوعات اصلی و راهبردی در نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: هفته وحدت فرصت مغتنمی است تا موضوع اتحاد میان امت اسلام مورد توجه عمومی قرار گیرد. چرا که یکی از ارکان آرامش و امنیت در کشور ما بر اساس وحدت قرار گرفته است.

وی افزود: راهبرد اساسی برای ایجاد همدلی توسط امام خمینی(ره) تعیین شد که این مهم از سوی مقام معظم رهبری پی گرفته شده و در نتیجه آن شاهد آرامش و امنیت گسترده در سطح کشور هستیم.

مدیر مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر با تاکید بر این که موضوع وحدت به عنوان شعار و تعارف در سطح نظام جمهوری اسلامی مطرح نیست، تصریح کرد: وحدت به عنوان راهبرد اساسی مورد توجه بوده است. هرچند که متاسفانه در قالبهای هنری و رسانهای، ظهور و بروز قابل توجهی نداشته است.

زائری هدف از برگزاری کارگاههای پوستر وحدت را تبیین مفاهیم اصلی در حوزه وحدت و تبدیل آن به آثار هنری قابل عرضه به جامعه دانست و اظهار داشت: در کارگاه پوستر وحدت امکان دسترسی گسترده به خروجیهای کارگاه فراهم خواهد بود تا افراد علاقمند بتوانند در فضای مجازی از آثار خلق شده در این کارگاه ها دیدن کنند.

وی ادامه داد: قبل از خلق آثار هنری در کارگاهها، طی جلساتی مباحث محتوایی مطرح شده و اساتید به طور ویژه به ارائه محتوای وحدت، تهدیدها و فرصت های موجود در مسیر ارائه خلق آثار هنری در این حوزه می پردازند.

کارگاه های سه روزه طراحی پوستر با موضوع وحدت

مسعود نجابتی، دبیر هنری کارگاه طراحی پوستر وحدت سخنران دیگر این نشست خبری بود که طی سخنانی، مهمترین ویژگی جریان هنری را مرتفع ساختن نیازهای مهم جامعه از طریق تواناییهای رسانه هنری گرافیک عنوان کرد.

نجابتی تصریح کرد: کارگاه طراحی پوستر وحدت طی یک اردوی جهادی با حضور 80 طراح حرفه ای از سراسر کشور در یک کارگاه منسجم طی سه روز خروجیهای اثرگذاری خواهد داشت. که از طریق سازمان زیباسازی شهرداری تهران به اکران عمومی در سطح شهر تهران در خواهد آمد.

دبیر هنری کارگاه طراحی پوستر وحدت به انتشار آثار برگزیده اشاره کرد و گفت: قبل از این نیز سه کارگاه با موضوع سرطان مصرف، سبک زندگی و جمعیت برگزار شده بود که آثار برگزیده در قالب کتاب هایی چاپ و منتشر شد.

وی برگزاری کارگاه طراحی پوستر را یکی از اقدامات مهم و بی نظیر در سطح کشور دانست و گفت: این کارگاه یکی از مهمترین رویدادهای هنری کشور است که با قرار گرفتن موضوع وحدت به عنوان سرفصل اصلی این کارگاهها، در سطح کشور بی سابقه محسوب می شود.

مردم از پوسترهای فرهنگی استقبال می کنند

در ادامه این نشست خبری سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران، طی سخنانی گفت: موضوعات فرهنگی، تبلیغات تجاری و امور اجتماعی در قالب پوسترهایی در شهر تهران مورد عرضه قرار میگیرند که بخشی از آن ها توسط گرافیست های جوان و خلاق تولید شده است.

موسوی از استقبال مردم تهران از «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» یاد کرد و اظهار داشت: اکران پوسترها در این فرآیند مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت و موجب توجه آن ها به سمت موضوع تبلیغات فرهنگی شد.

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: مسائل منطقه ای و فعالیت های تکفیریها ایجاب می کند تا توجه بیشتری نسبت به موضوع وحدت داشته باشیم و ارائه پوسترهایی با این موضوع، یکی از برنامههای اصلی در سازمان زیباسازی شهر تهران است.

کارگاه ها در استان های سنی نشین برگزار می شود

در ادامه این نشست خبری برنامه های اصلی کارگاه طراحی پوستر وحدت توسط سیدمهدی حسینی، نماینده کانون فرهنگی شیعی، تشریح شد.

حسینی از آغاز انجام ثبت نام در این کارگاه ها از امروز خبر داد و گفت: گرافیست ها و طراحان علاقه مند به شرکت در کارگاههای طراحی پوستر با موضوع وحدت می توانند از 17 الی 21 آذر ماه به وب سایت نهضت مردمی پوستر انقلاب مراجعه کرده و ثبت نام نمایند.

به گفته حسینی، طرح های ارائه شده از میان ثبت نام کنندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در نهایت تعدادی از این افراد برای شرکت در کارگاه ها انتخاب خواهند شد.

نماینده کانون فرهنگی شیعی از برگزاری برنامه افتتاحیه در شهر تهران یاد کرد و ادامه داد: کارگاه ها نیز در سه استان گلستان، کردستان و سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد به این علت که برادران اهل سنت در این استان ها به تعداد بیشتری نسبت به سایر استان ها در کنار شیعیان زندگی میکنند.

وی افزود: کارگاه نهایی نیز در مسجد مقدس جمکران در شهر مقدس قم برگزار می شود و گرافیست ها و طراحان فعال می توانند در طی این کارگاه ها از حضور اساتید این حوزه استفاده کنند. همچنین مراسم افتتاحیه کارگاه طراحی پوستر وحدت در شهر تهران و آیین اختتامیه نیز در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد. در نهایت نیز آثار برگزیده این کارگاه ها در شهر تهران به اکران گذاشته خواهد شد.

لازم به توضیح است کارگاه طراحی پوستر وحدت به همت مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر«سرچشمه» و سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری مسجد مقدس جمکران، نهضت مردمی پوستر انقلاب، سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشهد مقدس، کانون هنری شیعی،  اتحادیه بین المللی امت واحده برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها