در مراسم بزرگداشت شهیدان رجائی و باهنر مطرح شد؛

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: انقلاب اسلامی به دو قطبی شرق و غرب پایان داد/ ولایتمداری رمز موفقیت شهید رجایی بود

حجت‌الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران این دو قطبی را به هم زد، گفت: کشور‌هایی که از این نوع تغییرات احساس خطر می‌کردند به دشمن درجه یک ملت ایران و انقلاب اسلامی مبدل شدند.
کد خبر: ۶۱۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ - 30August 2023

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: انقلاب اسلامی به دو قطبی شرق و غرب پایان دادبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنوری» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم سالروز بزرگداشت شهیدان رجائی و باهنر اظهار داشت: درود می‌فرستم به شهدایی که موسوم به شهدای شهریورماه هستند به ویژه شهدای دفاع مقدس و شهدای ترور که فضای جامعه ما را عطرآگین می‌کنند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری گفت: برای درک بهتر علل شهادت شهیدان رجایی و باهنر باید مروری به وقایع پیش از واقعه حادثه تروریستی بپردازیم، در آن برهه دنیا به دو قطب شرق و غرب با محوریت شوری و آمریکا تعریف می‌شد و نظام‌های سیاسی حیات مستقلی نداشتند و هر کدام از نظام‌های سیاسی برای استمرار حیات خود باید به یکی از این دو قطب قدرت خود را وابسته می‌کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران این دو قطبی را به هم زد، گفت: کشور‌هایی که از این نوع تغییرات احساس خطر می‌کردند به دشمن درجه یک ملت ایران و انقلاب اسلامی مبدل شدند و از هیچ کاری در جهت تضعیف انقلاب دریغ نکردند، یکی از راهکار‌های شرق و غرب برای نابودی انقلاب ملت ایران ایجاد گروهک‌های تروریستی بود.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های دشمن ساماندهی ترورها، انفجار‌ها و جنایات علیه ملت بیگناه ایران بود، گروهک‌های تروریستی در راستای اهداف استکبار جهانی تمام مرز‌های کشور را ناامن کردن بودند، روز‌های اول دفاع مقدس تلویزیون عراق با صدام مصاحبه‌ای کرد و صدام در آن مصاحبه بیان کرد من ادامه این مصاحبه را در تهران انجام می‌دهم.

حجت‌الاسلام ذوالنوری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات دشمن بیان شعار‌های قومیت‌گرا برای تجزیه ایران بود، وقتی ارتش بعث صدام مردم عرب و غیر عرب خوزستان را قتل‌عام می‌کرد گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب قومیت‌گرا منطقه خوزستان شادی و پایکوبی می‌کردند. ما درگیری‌های متعددی در منطقه ترکمن، مناطق آذربایجان، جنگل‌های شمال، کردستان و ... داشتیم که همگی با هدف تجزیه و ناامنی ایران برنامه‌ریزی شده بود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما شهدای زیادی در کردستان مانند شهیدان زین‌الدین و بروجردی تقدیم کردیم تا بتوانیم توطئه‌های خطرناک دشمن را خنثی کنیم.

وی افزود: در راستای تلاش گروهک‌های ضد انقلاب در مرزهای کشور گروهک‌های مزدوری مانند فدائیان خلق و گروهک فرقان در ترور انفجار و تخریب فعال بودند و متاسفانه چتر رسمی برای حمایت از این تروریست‌ها ایجاد شد، زیرا بنی صدر لیبرال حامی قاطع این جنایتکاران بود.

حجت‌الاسلام ذوالنوری خاطرنشان کرد: اگر یک بررسی کنیم و صرفا اشاره‌ای به حوادث سال ۶۰ داشته باشیم خودش مبین بسیاری از توطئه‌های اسلام و انقلاب اسلامی است، امروز ممکن است تحت تاثیر ضد انقلاب لندن نشین و تحت تاثیر فضای مجازی و تحت تأثیر مشکلات معیشتی ممکن است فتنه‌هایی مانند ۸۸،۹۸ و ۱۴۰۱ رخ دهد که برخی از آن هراسیدن باشند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد، شما می دانید که مرگ، استعفا و عزل یک رئیس جمهوری ممکن است کشور را با مشکلات عدیده ایجاد کند، در انقلاب اسلامی که بنی صدر مدام در حال فتنه‌انگیزی بود و به جریان انقلاب هجمه وارد می‌کرد، انقلابیون طبق رهنمون‌های امام خمینی سکوت کردند تا جامعه بیش از پیش دو قطبی نشود.

وی با بیان اینکه عزل بنی صدر سبب شد تا تروریست‌ها حوادث ۳۰ و ۳۱ تیر را رقم بزنند، افزود: اقدام مسلحانه منافقین با حمایت بنی صدر رقم خورد و جریان لیبرال با تدبیر انقلابیون رسوا شد، و مردم با آگاهی تمام دست از بنی صدر کشیدند، تا جایی که مردم شعار دادند خمینی بت شکن این بت جدید را بشکن. در چنین شرایطی امام شرایط برخورد با بنی صدر را فراهم دید و اقدام لازم را انجام داد.

حجت‌الاسلام ذوالنوری ادامه داد: نظام اسلامی میدان داد که بنی صدر فرار کند، زیرا نظام می‌دانست که بنی صدر فرار خواهد کرد، درست است که جنگنده‌های ما هم هواپیمای بنی صدر را تعقیب کرد، اما در مجموع نظام مسیری را برای فرار بنی صدر قرار داد، زیرا در غیر اینصورت بنی صدر به بتی تبدیل می‌شد که نمی توانستیم مردم را نسبت به آن توجیه کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جریان شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از بزرگان انقلاب اسلامی توانستیم این مصیبت عظیم را به خوبی پشت سر بگذاریم، در جریان ترور رهبر معظم انقلاب اسلامی، خداوند لطف و خفیه الهی خود را به ملت ایران ارزانی داشت تا در وضعیت بحران زده جهان ملت ایران بتواند با رهبری ایشان مسیر خود را ادامه دهد.

حجت‌الاسلام ذوالنوری بیان داشت: چندی بعد که شهادت شهیدان رجایی و باهنر را شاهد بودیم که مصیبت عظیمی بر ملت ایران وارد شد، اما به کوری چشم دشمن قسم خورده ملت ایران، مسیر انقلاب اسلامی و شهدای راه حق علیه باطل ادامه پیدا کرد، رمز ماندگاری انقلاب و خط شهیدان باهنر و رجایی در چه بود؟ قطعا روحیه ولایتمداری شهدای گرانقدر و ملت شریف ایران بوده است.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور حداکثر شأنیتش در نظام اسلامی که ولی فقیه خلبان آن است، کمک خلبانی است و نمی تواند خلاف اراده خلبان مسیر دیگری را انتخاب کند و ولی فقیه نمی تواند در هدف گذاری رئیس جمهور حرکت کند، بلکه این رئیس جمهور است که باید از ولی فقیه تبعیت کند، در غیر این صورت مسافران هواپیما یعنی مردم متضرر اصلی خواهند بود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها