ضرغامی در دانشگاه شهید بهشتی:

جهان از مدیریت «سردار سلیمانی» متحیر است/ پذیرش سختی با آرمان بلند راه دانشجو را هموار می‌کند

رئیس سابق صدا و سیما گفت: سردار سلیمانی همچون حسن طهرانی مقدم با کمترین امکانات در سطح جهان توانسته‌است، مدیریتی ایجاد کند که دنیا امروز از این مدیریت متحیر مانده‌است.
کد خبر: ۶۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ - 07December 2015

جهان از مدیریت «سردار سلیمانی» متحیر است/ پذیرش سختی با آرمان بلند راه دانشجو را هموار می‌کند

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، عزتالله ضرغامی در برنامهای که به مناسبت 16 آذر در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، ضمن ابراز علاقه نسبت به دانشجویان و اینکه آنها با شعار "سردار، سردار" برای حضور سردار سلیمانی در دانشگاهشان ابراز علاقه میکردند، گفت: وقتی دیگران سعی میکنند از دانشگاههای ایران پیام دیگری به دنیا مخابره کنند خیلی خوشحالم که ندای "سردار، سردار" شما را در این جمع جوان و پویا میشنوم و امروز دنیا باید بداند که جوانان انقلابی و پر شور کشور من برای چه اهدافی و افرادی ابراز علاقه میکنند.

وی در ادامه بیان کرد: وقتی فردی را برای سخنرانی جایی دعوت میکنند باید تمام اقتضات جمع را در نظر گرفته و تجربیات خود را در خدمت آنها بگذارد و من هم امروز تلاش میکنم صادقانه و بدور از هیچ گونه محافظه کاری تمام آنچه را که میدانم به شما دانشجویان پویا و انقلابی منتقل کنم.

رئیس سابق صدا و سیما با اشاره به توصیههای رهبری به دانشجویان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره به تعمیق دانش و سواد میان دانشجویان تاکید میکنند. چرا که وقتی سواد از سطح ابتدایی خود عبور کند آن وقت نسبت به خیلی از حوادث روزگار نگرانی وجود نخواهد داشت و آن زمان است که پایههای علمی محکم شده و میتوانیم در برابر بسیاری از ناکامیهای روزگار و نفاقهای دشمن ایستادگی کنیم.

ضرغامی با بهره گیری از آیات قرآن کریم تصریح کرد: قرآن به روزترین منبع علمی است که ما مسلمانها میتوانیم پایههای علمی، سیاسی و اخلاقی خود را تحکیم بخشیم. چرا که قرآن یادآوری میکند ما به شما نعمتهای بسیاری عطا کردهایم.

وی بیان کرد: گاهی روانشناسان به مردم توصیه میکنند که نیمه پر لیوان را در زندگی خود نگاه کنند ولی قرآن هیچ گاه به نیمه پر و خالی زندگی انسانها اشاره نمیکند بلکه هر دو نیمه را برای انسانها پر از نعمت میداند.

رئیس سابق صدا و سیما اظهار داشت: قرآن کریم دو راه را برای انسان متصور ساخته "خیر و شر" دو راهی که در آیات قرآن هر دو سخت است ولی به تعبیر شهید مطهری راه خیر ابتدا سخت و در نهایت به آسانی که در آن لذت هم است، ختم می شود اما راه شر ابتدای آن آسان است ولی این راه شری مادام دارد.

وی با اشاره به حوادث 16 آذر 1332تصریح کرد: 16 آذر روزی است که ریچارد نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران آمد و بعد به آیزنهاور اطلاع داد که نتایج کودتا در ایران به ثمر رسیده است. روز بعد از آن به دانشگاه تهران آمد که همان روز دکترای حقوق افتخاری از جانب این دانشگاه به او اهداء شد.

ضرغامی در ادامه تاکید کرد: مگر دانشجوی بصیر در آن روزها می توانست چشم بر نفاق و دو رویی دشمن ببندد و هیچ گونه اقدامی در برابر او انجام ندهد. این حادثه از زبان دکتر چمران این گونه بیان میشود "160 نفر مسلح وارد دانشکده فنی شدند که با مسلسل روبروی دانشجویان قرار گرفتند و هر دانشجویی که قصد فرار از وضعیت نظامی دانشگاه را داشت به گلوله می بستند".

رئیس سابق صدا و سیما بیان کرد: وضعیت فاجعه باری که در 16 آذر 1332 برای دانشگاه کشورمان اتفاق افتاد، از جانب دولت وقت همچون زهر چشمی بود که از دانشجویان گرفته شد تا با نیکسون همراه شوند ولی دانشجوی بصیر هیچ گاه به خواب غفلت فرو نرفته، و نخواهد رفت.

وی به اتفاقاتی که امروزه در فضای مجازی پیرامون حوادث 16 آذر در کشورمان رخ میدهد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: منافقین امروز در فضای مجازی بیکار ننشستهاند و علیه انقلاب اقدام میکنند و هر موضوعی را علت اصلی حادثه 16 آذر بیان میکنند، به جز آنچه که ما امروز راجع به آن صحبت کردهایم.

ضرغامی بیان کرد: پذیرش سختیها ولی با آرمانهای بلند که البته آرمان جزو واقعیت نیست و انسان بدون آرمان و هدف نمیتواند به سمت اهداف بلند حرکت کند و سختیها را پشت سر بگذارد، قدم برداریم حتما به آنچه که میخواهیم در بلند مدت خواهیم رسید.

رئیس سابق صدا و سیما حسن طهرانی مقدم را فردی دانست که با آرمانهای بلند ولی همراه با سختی توانست به آنچه که لیاقت انقلاب و جمهوری اسلامی است، دست پیدا کند.

وی ادامه داد: این شخصیت برجسته از کودکی با من همراه بود و پشت یک میز در دبستان مینشست. همان گونه که در کودکی با اندک سرمایه میتوانست یک تیم فوتبال را جمع کند و به اهداف خود برسد در زمان نیاز جمهوری اسلامی هم توانست با کمترین امکانات بهترینها را در اختیار کشورمان قرار دهد. او ساخت سلاح را با موشک 107 آغاز کرد و به موشک بالستیک چند هزار کیلومتری رسید.

ضرغامی تصریح کرد: حسن طهرانی مقدم فردی بود که با کمترین امکانات، حداقل بودجه و تیمی که شاید از تعداد یک تیم فوتبال هم کمتر میشد زیر زمین تهران را به مقر موشکی تبدیل کرد و این تنها با همت عالی و ایمان به خدا میسر شد.

رئیس سابق صدا و سیما درباره دیدار رهبر معظم انقلاب با حسن طهرانی مقدم گفت: وی از معدود کسانی بود که رهبر معظم انقلاب درباره ایشان گفته است که هر چه طهرانی مقدم قول داده انجام داده است.

وی در پایان درباره سردار سلیمانی نیز گفت: من بیش از 13 سال است که ایشان را میشناسم و از نزدیک با او آشنایی دارم. سردار سلیمانی نیز همچون حسن طهرانی مقدم با کمترین امکانات در سطح جهان توانسته است مدیریتی ایجاد کند که دنیا امروز حیران است و قدرتی در سطح منطقه ایجاد کرده که قابل وصف نیست.

نظر شما
پربیننده ها