وزیر کشور:

توجه به موضوع جمعیت یک اولویت اساسی برای کشور و استان سمنان است

«وحیدی» گفت: با کاهش جمعیت و افزایش سالمندی که سم مهلکی برای آینده کشور خواهد بود، شرایط سخت و دشواری را در آینده خواهیم داشت و از این رو توجه به موضوع جمعیت یک اولویت اساسی برای کشور و استان سمنان است.
کد خبر: ۶۱۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ - 31August 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب فدک شاهرود با بیان اینکه شاهرود شهرستانی مهم و با سابقه تاریخی و منطقه‌ای عالم‌خیز است، اظهار داشت: این منطقه فرهیختگان بسیاری را در سطح کشوری و بین‌المللی پرورانده و از این حیث بسیار مهم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی بسیار مهمی که در شهرستان شاهرود در کنار سایر ظرفیت‌ها وجود دارد، خواستار بازشناسی ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان و استفاده از آن در پیشبرد برنامه‌ها در سطوح ملی و استانی شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی مناسب برای بررسی پروژه‌ها و کمبودهای اجرای طرح‌ها در نقاط مختلف کشور است، گفت: در هفته دولت باید پروژه‌های مختلفی که در کشور اجرا می‌شود، بررسی و در ارتباط با ادامه این پروژه‌ها تصمیم‌گیری شود و مسیر کار بهتر از گذشته پیش برود.

وحیدی همچنین با اشاره به موضوعات آب و جمعیت که از دغدغه‌های جدی کشور به خصوص استان سمنان است، بیان کرد: ما همه پروژه‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌ها را برای جمعیت اجرا می‌کنیم و اگر منطقه‌ای در کشور دچار سالمندی و پیری جمعیت شود، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی آینده هولناکی در انتظار ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه استان سمنان از حیث جمعیت متأسفانه وضع خوبی ندارد، افزود: یکی از کارهای بزرگی که در این استان باید به طور جدی در دستور کار انجام گیرد، رفع مشکل جمعیت است.

وزیر کشور ادامه داد: با کاهش جمعیت و افزایش سالمندی که سم مهلکی برای آینده کشور خواهد بود، شرایط سخت و دشواری را در آینده خواهیم داشت و از این رو توجه به موضوع جمعیت یک اولویت اساسی برای کشور و استان سمنان است.

وحیدی با بیان اینکه تأمین آب اولویت دیگری در کشور و استان سمنان محسوب می‌شود که باید به طور شایسته به آن نیز توجه شود، گفت: شهرستان شاهرود دارای معادن ذی‌قیمتی است که بسیار مهم است و باید در دستور کار بهره‌برداری قرار گیرد؛ اما این بهره‌برداری باید با توجه به همه الزامات آن انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه مسأله آب بسیار مهم‌تر از بهره‌برداری از معادن غنی شهرستان شاهرود است، تصریح کرد: در حوزه بهره‌برداری از معادن بدون در نظر گرفتن مسأله و مشکل آب نباید اقدامی صورت گیرد و باید برای برداشت از معادن که به گفته مسؤولان استان به آب آشامیدنی مردم لطمه می‌زند، تدبیر شود.

وزیر کشور با اشاره به مسائل سد کالپوش گفت: سد کالپوش نیز باید پس از تأمین آب روستاهای منطقه مورد استفاده قرار گیرد؛ اما مسأله مهم‌تر در این زمینه استفاده از پساب فاضلاب است که باید پس از تصفیه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها