در دیدار با مدیران رسانه و روابط عمومی‌ها مطرح شد؛

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: امیدآفرینی برای افکار عمومی؛ رسالت رسانه‌ها/ دستگاه قضایی در صف اول مطالبه‌گری قرار دارد

حجت‌الاسلام «خلیلی» گفت: همه در مقابل هجمه وسیع دشمن علیه مردم و نظام اسلامی در یک جبهه قرار گرفته‌ایم بنابراین وظیفه داریم با بیان حقایق برای افکار عمومی، امیدآفرینی کنیم و بدیهی است که مجموعه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در این فرایند نقش مهم و اساسی برعهده دارند.
کد خبر: ۶۱۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ - 31August 2023

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: امیدآفرینی برای افکار عمومی؛ رسالت رسانه‌ها/ دستگاه قضایی در صف اول مطالبه‌گری قرار داردبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حمزه خلیلی» رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در دیدار با جمعی از اعضاء هیأت رئیسه خانه مطبوعات، هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها، مدیران کارگروه رسانه شورای پیشگیری از جرم، اعضای قرارگاه رسانه و بسیج رسانه استان با اشاره به لزوم تشریح و تبیین دستاوردها و ظرفیت‌های نظام اسلامی با شیوه‌های هنرمندانه و اهمیت روزافزون رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در رشد و توسعه کشور اظهار داشت: همه در مقابل هجمه وسیع دشمن علیه مردم و نظام اسلامی در یک جبهه قرار گرفته‌ایم بنابراین وظیفه داریم با بیان حقایق برای افکار عمومی، امیدآفرینی کنیم و بدیهی است که مجموعه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در این فرایند نقش مهم و اساسی برعهده دارند.

وی با اشاره به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران به دست ملتی بزرگ؛ معادلات ابرقدرت‌ها را برهم زد و همین مسأله یکی از مهمترین دلایل ستیزه‌جویی بی‌پایان نظام سلطه و دشمنان با ماست.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با تأکید بر این نکته که دشمن از تمام ابزارها برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ابزارهای دشمن برای ضربه زدن به ملت در کنار جنگ اقتصادی؛ جنگ رسانه‌ای به‌ویژه از طریق فضای مجازی است که توجه به آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها مورد تأکید قرار گرفته و این در حالیست که متأسفانه دشمن از این ابزار به خوبی در حال استفاده علیه مردم به ویژه جوانان است.

خلیلی ادامه داد: در درون خیمه انقلاب باید با افزایش تحمل و با صبوری با هم مهربان‌تر و همدل‌تر باشیم تا ان‌شاءالله بتوانیم در سایه همدلی از سد مشکلات عبور کنیم.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی در دوران جدید تصریح کرد: در دوران تحول و تعالی یکی از رویکردهای عمده؛ برنامه‌های مردم‌محور و مردمی کردن اقدامات است و بحمدالله در مجموعه قضایی خراسان رضوی به این مهم به‌صورت ویژه توجه شده و باید اذعان کنیم که امروز حرمت و جایگاه مردم برای ما بسیار اهمیت دارد و قطعاً تمام تلاش خود را در جهت افزایش رضایتمندی عمومی بکار خواهیم بست.

وی یادآور شد: یکی از اهداف دشمن؛ ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است و در این زمینه ضمن لزوم توجه به نقدهای عالمانه و دلسوزانه باید اذعان کرد که برخی مدیران به صورت شبانه روزی در حال تلاش در راستای وظایف خود هستند و همین عامل درکنار نجابت، بردباری و بصیرت مردم، موجبات شکست دشمنان در عرصه‌های مختلف را فراهم آورده است.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با تأکید بر لزوم حرکت مدیران بر اساس برنامه گفت: اقدامات ما باید برنامه‌محور، هدفمند و در راستای حل مشکلات باشد به نحوی که با ورود به یک مسأله به دنبال کسب نتیجه ملموس باشیم و از سویی مردم حق دارند تا از برنامه‌ها مطلع و بر نحوه عملکرد مدیران نظارت داشته باشند.

خلیلی با اشاره به این نکته که مسئولیت در نظام اسلامی یک امانت سنگین است، خاطرنشان کرد: فرصت خدمت بسیار کم است و به فرمایش بزرگان به سرعت می‌گذرد و خوشا بحال مدیر و مسئولی که از این فرصت برای خدمت هرچه بهتر و بیشتر به مردم استفاده کند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تشریح سیاست دستگاه قضایی در راستای هم‌افزایی با سایر بخش‌ها ابراز داشت: با هدف پیشبرد بهتر امور در زمینه‌های مختلف با تمام توان از مدیران شجاع، دلسوز، پرتلاش که در چهارچوب موازین قانونی به صورت جهادی تلاش می‌کنند حمایت کرده و با مدیران کم‌کار نیز که منافع عمومی را به خطر می‌اندازند برابر مقررات برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به سختی کار در دستگاه قضایی ادامه داد: متأسفانه نتوانسته‌ایم خدمات دستگاه قضایی و همچنین سختی‌های کار در این مجموعه را به درستی برای افکار عمومی تشریح کنیم و این در حالیست که قضاتی داریم که برای حفظ امنیت جامعه از سلامت امنیت خود و خانواده خود نیز گذشته‌اند و این امکان وجود دارد که این مسائل توسط رسانه‌ها بازنمایی شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بیان داشت: اصحاب مطبوعات و مدیران رسانه و روابط عمومی افراد صاحب فکر و اندیشه هستند و می‌توانند در دستیابی دستگاه قضایی به اهداف متعالی خود در مسیر خدمت به مردم بسیار مؤثر باشند و از سویی با نقد عالمانه، آگاهانه و دلسوزانه برای حل معضلات و عبور از مشکلات به ما کمک کنند و در این فرایند شناخت متقابل مسئولان و رسانه ها از وظایف و محدودیت‌ها و سختی‌های کار یکدیگر راهگشا خواهد بود.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به مشابهت‌های مأموریت‌های دستگاه قضایی و رسانه‌ها تأکید کرد: مهمترین وجود این اشتراک؛ خدمت به مردم و تلاش برای رشد و توسعه همه جانبه کشور است و در صورتی‌که مدیران و اصحاب رسانه‌ها از سختی‌های کار در محیط متقابل مطلع باشند قطعاً در نتیجه کار که خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم است اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

خلیلی افزود: یکی دیگر از وجوه اشتراک مجموعه دستگاه قضایی و رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها را در هجمه بی‌امان دشمن دانست و خاطرنشان کرد: هر دو مجموعه مانند سایر ارکان نظام و مردم شریف به صورت بی‌امان در معرض هجمه دشمن قرار گرفته‌اند و حتی خانواده‌های آنان نیز به صورت ناجوانمردانه تهدید می‌شوند.

وی ادامه داد: نظام اسلامی به تبعیت از بیان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام معتقد به گردش آزاد اطلاعات است و استثناء آن افشای اسرار محرمانه است که همه به آن توجه داریم تا ضمن آنکه اطلاع‌رسانی سریع، دقیق و صحیح انجام می‌دهیم از هرگونه سوء استفاده و بهره‌برداری دشمن نیز پیشگیری به عمل آوریم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است تا مردم را با ایجاد شکاف و چندگانه‌های ساختگی در مقابل هم قرار دهد اما تاکنون با بصیرت مردم فهیم و انقلابی و هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده است.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به لزوم هم‌افزایی و همراهی هرچه بیشتر مسئولان و رسانه‌ها گفت: به دنبال تعامل مطلوب با رسانه‌ها در چارچوب منطقی هستیم تا ان‌شاءالله بتوانیم در یک حرکت جمعی و معقول با بیان واقعیت‌ها و حقایق؛ افکار عمومی را امیدوار کرده و نشاط و شادابی اجتماعی را افزایش دهیم تا با یاری خداوند متعال بر مشکلات غلبه کرده و شاهد فردایی بهتر برای ایران اسلامی باشیم.

در ابتدای این دیدار مدیران رسانه و مسئولان روابط عمومی‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار