نماینده ولی‌فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم توجه بیشتر به مشکلات معیشتی و اشتغال طلاب مازندران

آیت‌الله «محمدی لائینی» خواستار توجه بیشتر به مشکلات طلاب از جمله وضعیت معیشتی و اشتغال آنان شد و گفت: متاسفانه علما و فقهای ما از حوزه علمیه قم کمتر رغبت می‌کنند که به استان برگردند، در صورتی که الان ۴۲ درصد از مساجد ما نماز جماعت دارد و مابقی امام جماعت ندارد.
کد خبر: ۶۱۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ - 31August 2023

لزوم توجه بیشت به مشکلات معیشتی و اشتغال طلاب مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۲) حوزه‌های علمیه استان مازندران و در محضر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، ضمن تسلیت ایام، به ارائه گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه استان پرداخت.

وی در این دیدار خواستار توجه بیشتر به مشکلات طلاب از جمله وضعیت معیشتی و اشتغال آنان شد و اظهار داشت: متاسفانه علما و فقهای ما از حوزه علمیه قم کمتر رغبت می‌کنند که به استان برگردند، در صورتی که الان ۴۲ درصد از مساجد ما نماز جماعت دارد و مابقی امام جماعت ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: انتظار داریم رهنمود‌های آیت‌الله جوادی آملی موجب شود هم والدین فرزندان خود را ترغیب کرده به تحصیل در حوزه‌ها و هم طلاب عزیزمان بر فقر و احیانا توهین‌هایی که می‌شود صبر کنند، از محضر آیت الله جوادی آملی درخواست کمک و هدایت و امر به معروف داریم.

وی با تاکید بر اینکه درک حضور در محضر آیت الله جوادی آملی توفیق است، اظهار کرد: امید آنکه در مسیر رشد حوزه‌های علمیه گام برداریم، گرچه در مسائل فرهنگی استان شاهد برخی از مظاهر نادرست هستیم، اما قاطبه مردم آنچنان دیندار و متدین هستند که عاشورا و مناسبت‌های دیگر امسال بسیار باشکوه برگزار شد، اما جای تذکر برای مسئولان دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار