دیدار امیرعبداللهیان با رهبران مقاومت فلسطین در لبنان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نشست مفصلی با رهبران گروه‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطینی حاضر در لبنان برگزار کرد. طرفین در این دیدار بر لزوم آزادسازی سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها تأکید کردند.
کد خبر: ۶۱۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ - 31August 2023

دیدار امیرعبداللهیان با رهبران مقاومت فلسطین در لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‎پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفری دو روزه به دمشق و دیدار با مسئولان سوری به ویژه بشار اسد رئیس جمهور این کشور، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) نهم شهریور ماه وارد بیروت شد.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که امیرعبداللهیان در بیروت، نشست مفصلی با رهبران گروه‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطینی حاضر در لبنان برگزار کرده است. رهبران مقاومت فلسطین تأکید کردند که گزینه مقاومت را برای ملت فلسطین، یک گزینه راهبردی می‌دانند.

جهاد اسلامی و حماس خاطر نشان کردند: هیچ عقب‌نشینی در خصوص عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری وجود ندارد و این مسئله، در مرحله کنونی، یک اولویت است.

امیرعبداللهیان هم به رهبران گروه‌های مقاومت گفته است که تهران همچنان به راهبرد حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و آزادسازی این سرزمین پایبند است. وی همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره لزوم حمایت از کرانه باختری اشاره کرد.

وی در پایان تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با قدرت، به حمایت از مقاومت ادامه خواهد داد.

تهران خرداد ماه گذشته میزبان گروه‌های مختلف محور مقاومت فلسطین همچون جنبش جهاد اسلامی و جنبش حماس بود. یک هیأت از رهبران حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر کرده بوند. این هیأت دیدار‌های متفاوتی با مقامات کشورمان انجام دادند و گفتگو و تبادل نظر پیرامون آخرین تحولات سیاسی و میدانی مربوط به فلسطین داشتند.

رهبران جنبش جهاد اسلامی هم دیدار و گفت‌وگویی با رهبر انقلاب داشتند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در دیدار زیاد النَخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه، ضمن تبریک پیروزی جهاد اسلامی در نبرد اخیر غزه، شرایط امروز رژیم صهیونیستی را در مقایسه با هفتاد سال قبل، بسیار متفاوت دانستند و تأکید کردند: «دشمن صهیونیستی امروز در موضع انفعال و عکس‌العمل است و این شرایط نشان می‌دهد گروه‌های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین، مسیر را به درستی شناخته‌اند و با تدبیر در این مسیر پیش می‌روند.»

در این دیدار همچنین النَخاله، ضمن قدردانی از حمایت‌های دائمی جمهوری اسلامی از مردم فلسطین و مبارزات آنها، گزارشی از تحولات اخیر فلسطین اشغالی به ویژه شکست رژیم صهیونیستی در جنگ پنج روزه غزه، شرایط کرانه باختری و دست برتر گروه‌های مقاومت در این منطقه ارائه کرد و گفت: «جهاد اسلامی از جنگ غزه سربلند خارج شد و امیدواریم به زودی شاهد پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف باشیم.»

پایان پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار