دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آمریکا در اردوگاه «الهول» به دنبال چیست؟

برخی از مقامات کشور‌های عراق و سوریه با ابراز نگرانی شدید از تحرکات مشکوک آمریکا در سوریه نسبت به آنچه که در اردوگاه «الهول» این کشور می‌گذرد و ابعاد نامشخصی دارد ابراز نگرانی بسیار جدی کردند.
کد خبر: ۶۱۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 02September 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: برخی از سران و مقامات کشور عراق و سوریه در گفت‌وگو‌ها و اظهارنظر‌های متعددی نسبت به آن چیزی که تحرکات و اقدامات مشکوک و خطرناک آمریکا در سوریه و به خصوص اردوگاه «الهول» در جریان است و هر روزی هم که از آن می‌گذرد ابعاد و زوایای نامشخص‌تر و خطرناک‌تری پیدا می‌کند ابراز نگرانی شدید کرده و به ظهور نسل جدیدی از تروریست‌ها داعشی در سوریه هشدار می‌دهند.

آمریکا در اردوگاه «الهول» به دنبال چیست؟

اما آن چیزی که موجب شده تا امروز شاهد باشیم مقامات مختلف سیاسی، دینی و حتی نظامی عراق و سوریه پیرامون آخرین تحرکات مشکوک و سوال برانگیز آمریکا در سوریه و به خصوص در اردوگاه «الهول» هشدار بدهند تحقیقات و ارزیابی‌های آن‌ها از اقدامات و فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در سوریه است. در حقیقت این تحرکات مقامات این دو کشور و همچنین سایر کشور‌های منطقه و جهان را به یاد اقدامات منفی و تخریبی آمریکا در زمان فتنه سوریه می‌اندازد که در میانه این بحران شاهد ظهور و تولد داعش در این کشور بودیم.

آنگونه که از سخنان و اظهارات مقامات عراقی و سوریه‌ای برمی‌آید اخبار و اطلاعاتی است که از منابع مختلف به دست آن‌ها رسیده است. این اطلاعات حاکی از آن است که آمریکا با تحرکات و اقدامات خطرناک خود به دنبال بسیج نیرو‌ها و همچنین آموزش افراد و گروه‌های مستعد حاضر در اردوگاه «الهول» سوریه برای ایجاد و شکل‌گیری هسته‌های جدیدی از تروریست‌های داعشی در این کشور و کلید زدن دور جدیدی ناامنی‌ها و درگیری‌ها با هدف بحرانی کردن وضعیت کشور سوریه است.

آمریکا در اردوگاه «الهول» به دنبال چیست؟

از طرف دیگر آن چیزی که تهدیدی بسیار جدی و فوری برای حاکمیت ملی سوریه و عراق است عزم جزم واشنگتن برای تربیت نسل چهارم تروریست‌های داعشی در سوریه است. اگر این امر محقق شود باید در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آغاز درگیری‌ها و ناامنی‌های مرتبط با اقدامات و تحرکات تروریست‌های تکفیری داعشی در نقاط مختلف کشور سوریه باشیم.

بر این اساس، تمامی این وضعیت و شرایط در موقعیتی هرلحظه درحال بحرانی‌تر و وخیم‌تر شدن است که به اعتراف کارشناسان و صاحب‌نظران هم اکنون اردوگاه «الهول» در کشور سوریه به محلی امن و بسیار مناسب برای رشد و گسترش افکار بنیادگرایانه تبدیل شده است که خروجی حاصل از آن چیزی جز ظهور و تولد نسل‌های جدیدی از تروریست‌های تکفیری داعشی نخواهد بود. امری که اگر فکر و برنامه‌ای عاجل و مناسب برای آن نشود به بحرانی پیش رونده و غیرقابل کنترل در منطقه تبدیل خواهد شد.

آمریکا در اردوگاه «الهول» به دنبال چیست؟

با توجه به این موضوع بد نیست نگاهی آماری به وضعیت فعلی اردوگاه الهول داشته باشیم. بر این اساس و با توجه به اسناد و مدارک موجود تعداد ۱۵ هزار نفر زیر ۲۵ سال در اردوگاه الهول زندگی می‌کنند و در کنار آن‌ها نیز ۴۰۰ نفر از زنان بیوه بازمانده از نیرو‌های داعشی در این اردوگاه حضور دارند. ولی موضوع ترسناک و نگران‌کننده این است که همین زنان بیوه درحال آموزش و بهتر بگوییم شستشوی مغزی کودکان هستند تا هرچه بیشتر و بهتر آن‌ها را با فرهنگ جهاد و جنگ آشنا کنند. امری که از همین الان تضمین کننده تولد نسل جدیدی از تروریست‌های داعشی در کشور سوریه شده است.

حال در این میان آن چیزی که ارتباط آمریکا را با اردوگاه الهول و افراد داخل آن ثابت می‌کند، حفاظت و نگهداری از این اردوگاه توسط نیرو‌های دموکراتک سوریه مشهور به «شبه نظامیان قسد» است. گروه مسلحی که در سوریه بسیار فعال است و بر اساس اسناد و مدارک موجود وابسته به آمریکا بوده و توسط ارتش این کشور تجهیز شده و مورد حمایت مالی و پشتیبانی قابل توجهی قرار می‌گیرد.

آمریکا در اردوگاه «الهول» به دنبال چیست؟

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که با توجه به تمامی موضوعات و مسائل گفته شده و وقایع و رویداد‌هایی که چندسالی است در اردوگاه «الهول» سوریه در جریان است می‌توان با قاطعیت گفت که این اردوگاه دقیقا پروژه‌ای آمریکایی - صهیونیستی است که از چند سال قبل به منظور سازماندهی و تشکیل نسل جدید و تازه نفسی از تروریست‌های داعشی در سوریه برنامه ریزی، طراحی و در حال اجرا است تا یک بار دیگر با فرو بردن سوریه عراق و در سورت امکان برخی دیگر از کشور‌های منطقه، بار دیگر بحران جنگ و ناامنی را به جنوب غرب آسیا بازگرداند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها