انتقاد از جنایات صهیونیست‌ها روابط تل‎‌آویو-بروکسل را بحرانی کرد

در پی انتقاد وزیر توسعه و تعاون بلژیک از تجاوزات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو سفیر این کشور را احضار کرد.
کد خبر: ۶۱۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 02September 2023

انتقاد از جنایات صهیونیست‌ها روابط تل‎‌آویو-بروکسل را بحرانی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، انتقادات «کارولین گینز» وزیر توسعه و تعاون بلژیک از تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین بحرانی دیپلماتیک را بین تل آویو و بروکسل به دنبال داشته است.

وی روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه محلی دی مورگن، قتل و کشتار کودکان فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست، نابودی روستا‌های فلسطینی و تخریب مدارس و مراکز احداث شده به کمک اتحادیه اروپا اشاره کرده و این جنایات را مورد انتقاد قرار داد.

پایگاه اینترنتی روزنامه بلژیکی HLN تاکید کرد که این مقام بلژیکی با وجود بحران دیپلماتیک ایجاد شده همچنان به موضع خود پایبند است و از آن عقب‌نشینی نکرده است.

این روزنامه به نقل از سخنگوی گینز اعلام کرده که به هیچ وجه از حرف‌های خود پشیمان نیست.

وزیر توسعه و تعاون بلژیک همچنین تاکید کرد که کشورش از راه حل دو کشور برای پایان دادن به نزاع در فلسطین حمایت می‌کند و مخالف هرگونه نقض حقوق بشر و دموکراسی در هر نقطه از جهان است.

کارولین گینز در یادداشتی در شبکه‌های اجتماعی نوشته که سال ۲۰۲۳ خونین‌ترین سال در فلسطین بوده و متاسفانه از ابتدای سال ۲۱۸ فلسطینی از جمله ۳۴ کودک کشته شده اند.

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ضمن محکومیت شدید این اظهارات، سفیر بلژیک در تل آویو را هم احضار کرده و خواستار توضیح در این زمینه شده است.

از طرف دیگر، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم از اظهارات گینز استقبال کرده و آن را همسو با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و مبانی حقوق بشر دانسته است.

انتهای یپام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار