دبیر علمی بیست و پنجمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت فارس خبر داد؛

ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به بیست و پنجمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس

بهادرانی گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ اثر توسط دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس با عنوان «حماسه سپیداران» دریافت شده است.
کد خبر: ۶۱۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳ - 03September 2023

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، «دانیال بهادرانی»، دبیر علمی بیست و پنجمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت فارس امروز در فراخوانی ضمن دعوت از شاعران استان جهت شرکت در این جشنواره ادبی آئینی اظهار داشت: با وجود اینکه آخرین فرصت شرکت در بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس با عنوان «حماسه سپیداران»، پایان شهریور 1402 اعلام شده تاکنون بیش از ۵۰۰ اثر توسط دبیرخانه استان فارس دریافت شده است.

دبیر علمی این جشنواره ضمن تسلیت شهادت مظلومانه زائران حرم شاهچراغ از افزوده شدن بخش شهدای شاهچراغ  به محورهای اصلی این جشنواره خبر دارد و افزود پیشتر نیز دو محور جدید شهدای روحانیت و شهدای مدافع امنیت به بیست و پنجمین جشنواره  شعر دفاع مقدس و مقاومت استان افزوده شده است.

بهادرانی دبیر علمی جشنواره حماسه سپیداران ضمن اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی الکاظم (ع) اشاره کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای حادثه شاهچراغ مبنی بر زنده نگهداشتن این حادثه با عناصر مختلف هنری و دستور ایشان به همه متولیان فرهنگی، بخش ویژه این کنگره در استان فارس به موضوع«شهدای حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ (ع)» اختصاص یافت .

دانیال بهادرانی دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس ضمن معرفی محورهای مختلف این جشنواره گفت: این دوره از جشنواره شامل دو بخش محورهای عمومی موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت و یک بخش ویژه مربوط به شهدای مظلوم حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) است.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس ضمن اشاره به محورهای عمومی این جشنواره خاطر نشان کرد: بخش عمومی شعر دفاع مقدس و مقاومت شامل مفاهیم مرتبط با (شهدا رزمندگان ،آزادگان جانبازان خانواده ها و ...) دفاع مقدس و شعر مقاومت بین المللی اسلامی، شعر دفاع مقدس ولایت محوری و جهاد تبیین با مضامینی از جمله (پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت زدایی، حرکت ها جهادی و ...)، شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس کودک و نوجوان ،شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس دانشجو و دانش آموز،طنز در شعر دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس و سرود و ترانه است.

بهادرانی درباره نحوه ارسال آثار به این کنگره افزود: شاعران استان فارس می‌توانند تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ آثار خود را بدون محدودیت در تعداد اثر در قالب فایل Word  از طریق پیام‌رسان ایتا به آدرس @hemasesepidaranfars یا شماره ایتای 09016691915 ارسال کنند.

دانیال بهادرانی دبیرعلمی جشنواره با اشاره به اینکه اشعار ارسالی به صورت کدگذاری شده و بدون نام و به صورت جداگانه در هر بخش با توجه به محورهای مختلف در اختیار داوران برجسته استان قرار خواهد گرفت افزود : ضروری است که شاعران در بالای هر اثر محور اصلی را مطابق با موضوع شعر و محورهای مشخص شده در فراخوان مشخص نمایند .

بهادرانی در پایان گفت: از شاعران برگزیده در هر بخش در برنامه ای با عنوان حماسه سپیداران که اختتامیه مرحله استانی  بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت است تقدیر به عمل خواهد آمد و آثار برگزیده جهت شرکت در مرحله کشوری کنگره به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شیراز برای پنجمین سال پیاپی میزبان بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار