دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اهمیت سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان

با وخیم‌تر شدن و تشدید اختلافات میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت منطقه، دیدار و جلسه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رهبران مقاومت در بیروت پایتخت لبنان اخطار و هشداری جدی برای این رژیم اشغالگر دارد که در صورت کوچک‌ترین تجاوزی به کشور‌ها و یا گروه‌های مقاومت، با پاسخ همه‌جانبه تمامی گروه‌های محور روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 04September 2023

ایران پرچم‌دار محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با بحرانی‌تر شدن لحظه به لحظه وضعیت و شرایط منطقه و اوج گرفتن تنش‌ها و درگیری‌ها میان گروه‌های مقاومت فلسطینی با ارتش اشغالگر و متجاوز رژیم صهیونیستی و افزایش و و سیر صعودی میزان عملیات‌های مقاومتی و شهادت طلبانه جوانان و مبارزان فلسطینی علیه متجاوزان صهیونیست، بیروت به عنوان پایتخت لبنان میزبان جلسه و دیدار «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رهبران گروه‌های مقاومت به خصوص جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی بود.

دیداری بسیار مهم و ویژه که در این شرایط میان نماینده کشورمان و رهبران گروه‌های مقاومت در منطقه برگزار شد را می‌توان به نوعی صف آرایی جدید محور مقاومت در برابر افزایش تهدیدات و تجاوزات ماشین جنگی متجاوز رژیم صهیونیستی دانست. دیداری که به خوبی و روشنی نشان داد کشورمان در کنار تمامی رهبران مقاومت منطقه حضوری فعال و قابل توجه دارد و حالا که شاهد بحرانی‌تر شدن ثبات و امنیت منطقه به دلیل تهدیدات و تجاوزات رژیم صهیونیستی هستیم، دست روی دست نگذاشته و با برگزاری این جلسه و جلسات دیگر در مسیر اتحاد و هماهنگی هرچه بیشتر در برابر این رژیم اشغالگر و نامشروع تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنند.

اما این وضعیت و شرایط حاد و بحرانی منطقه به خودی خود ایجاد نشد و اگر به دنبال بررسی و کنکاش پیرامون ریشه آن باشیم باید به زمان روی کار آمدن کاببینه تندرو و افراطی نتانیاهو در رژیم صهیونیستی بازگردیم. البته در همان زمان هم کارشناسان و صاحب‌نظران داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی نسبت به عواقب و پیامد‌های روی کار آمدن آن هشدار‌ها و اخطار‌های فراوانی را داده بودند. ولی کمتر کسی تصور می‌کرد حاصل کار کابینه نتانیاهو، وضعیت امروز سرزمین‌های اشغالی و شرایط ملتهب منطقه باشد.

موضوع بسیار مهم در این میان برگزاری نشستی چند جانبه میان وزیر امور خارجه کشورمان با رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیروت پایتخت کشور لبنان بود. نشستی که برای نخستین بار شاهد برگزاری آن هستیم در شرایط امروز منطقه برگزار می‌شود تا ضمن اینکه اتحاد و همبستگی گروه‌های مقاومت اسلامی و محور مقاومت را به دشمن صهیونیست و حامی آن آمریکا نشان می‌دهد، دید و درکی درست از قدرت و توان محور مقاومت را به رژیم صهیونیستی منتقل می‌کند تا دچار خطای محاسباتی نشده و خود را درگیر جنگی اشتباه نکند که پایان آن را نمی‌تواند تعیین و مشخص کند.

از طرف دیگر حضور «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در لبنان و برگزاری جلسه و دیدار با رهبران مقاومت منطقه حمایت و پشتیبانی کامل و بدون تردید جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین را به نمایش می‌گذارد تا ضمن اینکه قوت قلب و نقطه اتکاء و اطمینانی برای مردم و ملت مظلوم، اما مقاوم فلسطین باشد به دشمن صهیونیست نیز نشان بدهد که در برابر محور مقاومتی وسیع و قدرتمند قرار گرفته است و به این سادگی‌ها نخواهد توانست همچنان به ظلم و ستم خود نسبت به مردم فلسطین ادامه بدهد.

اما دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی در لبنان یک پیام دیگری هم دارد و آن ارسال پیام و هشداری بسیار جدی به سران و مقامات تل‌آویو است تا از فکر و خیال پیگیری و دنبال کردن سیاست شکست خورده ترور رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی خارج شوند. زیرا دست زدن به چنین اقدامی وضعیت و شرایطی بسیار خطرناک را برای رژیم صهیونیستی بوجود خواهد اورد که قطعا نخواهند توانست در برابر این یک‌صدایی محور مقاومت، دوام بیاورند.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد سران و مقامات رژیم صهیونیستی با توجه به مسائل و مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستند باید خیلی خوب و دقیق به بررسی دیداری که در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد، بنشینند و بسیار جدی و خطرناک بودن این وضعیت را به خوبی درک و فهم کنند؛ چراکه شرایط نشان می‌دهد روند فروپاشی و نابودی آن‌ها قطعی و گریزناپذیر است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها