امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه بورکینافاسو دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان امروز در تهران با وزیر امور خارجه بورکینافاسو دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۱۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ - 04September 2023

امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه بورکینافاسو دیدار و گفتگو کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در تهران با وزیر امور خارجه بورکینافاسو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره توسعه مناسبات تجاری، مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

روز سه‌شنبه هفتم شهریور ۱۴۰۲ «مجتبی فقیهی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو با خانم «اولویا روآمبا» وزیر امور خارجه بورکینافاسو دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات غرب آفریقا به گفت‌وگو پرداخت و سفر دیپلمات عالیرتبه بورکینافاسو به تهران هم از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود. در دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه بورکینافاسو برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هم مورد بحث و گفت‌‌وگو قرار گرفت.

وزیر خارجه بورکینافاسو نیز ضمن تجلیل از سیاست خارجی مستقل جمهوری اسلامی ایران و استقبال از دعوت رسمی حسین امیرعبداللهیان برای سفر به تهران، آمادگی این کشور را برای توسعه همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

پیش از این نیز «عیسی بورو» قائم مقام وزارت امور خارجه بورکینافاسو به تهران سفر و روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرده بود. وزیر امور خارجه در این دیدار از توسعه و گسترش مناسبات فیمابین استقبال و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک در آینده نزدیک در بورکینافاسو را فرصت خوبی برای تنظیم روابط در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، علمی و آموزشی توصیف کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها