شماره ۱۸۳۷ و سامانه نقشه‌یاب در خدمت جاماندگان اربعین حسینی

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تمهیدات ویژه‌ای را برای سهولت در دسترسی عزاداران حسینی به مسیر‌های پیاده‌روی اربعین، امکانات رفاهی و موکب‌ها در نظر گرفته است.
کد خبر: ۶۱۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ - 04September 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حمیدرضا خونوئی» معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به تخمین حضور بیش از چهار میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین پیش رو اظهار داشت: طول مسیر اصلی ۱۴ کیلومتر از میدان امام حسین (ع) تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) تعیین شده است که البته مشتاقان بسیاری از مسیر‌های فرعی نیز به آن می‌پیوندند و حدودا ۲۰ کیلومتر از مسیر‌های شهر تهران زیر پای زائرین روز اربعین است. با توجه به اینکه تراکم جمعیت از حدود ظهر روز اربعین در محدوده شهرری به شدت افزایش پیدا می‌کند، تلاش کردیم که امسال خدمات همه مجموعه‌ها تا اذان مغرب ادامه داشته باشد.

وی افزود: مردم در مسیر این پیاده‌روی موکب‌های فراوانی را جهت پذیرایی از زائران تدارک خواهند دید. این خدمات توسط هیئات، مساجد، گروه‌های جهادی و نهاد‌های مردمی صورت می‌گیرد. برای دسترسی راحت زائرین به امکانات رفاهی و موکب‌ها در مسیر، سامانه متمرکزی راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند فهرست و جزئیات این اماکن و مراکز را در نشانی map.farhangsara.ir مشاهده کنند.

شماره ۱۸۳۷ و سامانه نقشه‌یاب در خدمت جاماندگان اربعین حسینی

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص موضوع حمل و نقل گفت: در بحث حمل و نقل نیز تمهیدات لازم با مترو، شرکت تاکسیرانی و اتوبوس‌های شهری در خصوص جابه‌جایی مسافران انجام شده است. همچنین ایستگاه‌های مترو در طول مسیر امکان برگشت به میدان امام حسین (ع) را فراهم می‌کنند. در مجموع و در مسیر راهپیمایی ۵ پارکینگ و توقف‌گاه تاکسی و اتوبوس در نظر گرفته شده است و ایستگاه‌های مترو واقع در مسیر پیاده‌روی از ابتدا تا انتهای روز اربعین به صورت رایگان در خدمت زائران خواهد بود که تمامی این نقاط از طریق سامانه مذکور، قابل رویت هستند.

خونوئی بیان کرد: همچنین اگر زائران سوالی درباره بازگشت مسیر، مترو، اتوبوس و مواکب دارند، با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند. سامانه تلفنی ۱۸۳۷ از روز شنبه ۱۱ شهریور ماه از ساعت ۸ تا ۱۷ و در روز اربعین از ساعت ۶ تا ۲۰ پاسخگوی شهروندان در خصوص جزییات برنامه راهپیمایی خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار