وصیت‌نامه شهید «فیروز سرتیپ نیا»؛

مواظب توطئه‌ها باشید

در وصیت‌نامه شهید «فیروز سرتیب نیا» آمده است: مواظب توطئه‌ها باشید. گوش به توطئه‌ها نکنید. با استکبار سازش نکنید.
کد خبر: ۶۱۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۵ - 09September 2023

مواظب توطئه‌ها باشیدبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، فیروز سرتیب نیا، دوم تیر ۱۳۴۰، در شهرستان کوهدشت به دنیا آمد. پدرش «فتح الله»، کشاورز بود و مادرش «صاحب» نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و نهم دی ۱۳۶۵، با سِمت فرمانده گردان کمیل تیپ ۵۷ ابوالفضل در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش قرار دارد.

بخشی از وصیتنامه شهید «سرتیپ‌نیا»:

می‌خواهم به عنوان وصیت‌نامه چند دقیقه‌ای صحبت نمایم و خواست و هدفم را دوباره در پیشگاه خدا با زبانی گرفته و بیانی ناقص عرض نمایم. امّت حزب الله، امت مسلمان، امت قهرمانم، بالاخص پاسدارن انقلاب اسلامی و خانواده‌های شهدا دوستان و آشنایان، خانواده‌ام، همسرم، فرزندم از امام اطاعت محض کنید، از انقلاب پشتیبانی کنید، با فرستادن فرزندان خود جنگ را تقویت کنید ندای صلح وسازش را خفه کنید.

سرمایه داران، فئودال ها، ربا خواران را رسوا کنید. امام را یاری کنید. بازماندگان شهدا، از فرزندان و همسران شهدا حمایت کنید. دنیا طلبی و رفاه طلبی را از خود دور کنید. حماسه عملیات عاشورا، خیبر، والفجر و فتح المبین را یاد کنید. از روحانیون، پرچمداران و هدایتگران راه صحیح قرآن حمایت کنید مادران شهدا با گریه خود فرزندان مجاهد تربیت کنید، مسجد‌ها را سنگر کنید.

در اعمال نیک و خیر پیشقدم باشید. مواظب توطئه‌ها باشید. گوش به توطئه‌ها نکنید. با استکبار سازش نکنید. در میدان کار و عمل احساس خستگی نکنید. با سکوت‌ها و بی تفاوتی‌ها خون شهدا را پایمال نکنید. با راحت طلبی و قدرت طلبی و جاه طلبی و مقام پرستی به امام حسین (ع) بی احترامی نکنید. در شهادت اقوام و فرزندان خود احساس یأس و ناامیدی نکنید.

شهدا را فراموش نکنید. برای گرفتن مسائل رفاهی و ایمنی مادی در صفوف اجتماع نکنید. با ماندن در پشت جبهه و کم ارزش نمودن میدان رزم جبهه‌ها را تضعیف نکنید. تحلیل‌های غلط از جنگ نکنید. اگر جنگ به طول انجامید، صحنه را خالی نکنید. با باند بازی‌ها خواسته‌های بیجا افراد مؤمن و مخلص را از صحنه دور نکنید.

چو، اما سخنی با برادران پاسدار: اگر در جهان مظلوم واقع شدید، شما همچنان مقاوم باشید. دشمنان شما در نبودن شما‌ها شاد هستند. دشمنان شما کافرند، بی مروت و سنگ دلند. شما‌ها پاکید. مواظب باشید در خطر منافقین قرار دارید، حرکات شما رفتار شما برای مردم الگو باشد، اگر جنگ را می‌خواستند به سود خود قیاس کنند نه رضایت خدا، سلاح هایتان را بر گیرید، برزمید، باهمدیگر مهربان باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار