دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سنگ تمام «جاماندگان» موکب حسینی برای اربعین در کشور

ایران سرزمین مریدان اهل بیت (ع) است و همه ساله در چنین ایامی همه در برگزاری این مراسم دست در دست یکدیگر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
کد خبر: ۶۱۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵ - 07September 2023

سنگ تمام «جاماندگان» موکب حسینی برای اربعین در کشوربه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، چهلمین روز عزای سیدالشهداء در سراسر خاک ایران برگزار شد. از حرم امام رضا (ع) در مشهد گرفته تا سایر حرم‌های اهل بیت سلام الله علیه اجمعین در کشور و تا مساجد و حسینیه‌ها و تکایا و حتی خیابان‌ها میزبان سیاه پوشان اربعین امام حسین علیه السلام بودند.

سراسر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و نیز برخی رسانه‌های فضای مجازی اهتمام خاصی در انعکاس این مراسم داشتند. این روز را به قولی می‌توان روز «جاماندگان» موکب زیارت مرقد شریف خامس آل الله دانست. آن‌ها که دلشان در کربلا در مجاور ضریح امام حسین (ع) و بین الحرمین بود، اما به هر دلیلی امسال اربعین نتوانستند مشرف شوند.

حرکت عظیم «جاماندگان» موکب حسینی در اربعین عزای امامشان امسال نیز مانند همیشه چشمگیر و بی نظیر بود. نخستین روز از دهه‌ی پایانی ماه صفر با راهپیمایی و سوگواری همراه شد. در این مراسم خیل عظیمی از مریدان و ارادتمندان به ساحت اهل بیت علیهم السلام اعم از شیعیان و اهل سنت حضور داشتند و بار دیگر وحدت و یکپارچگی خود را در قالب برگزاری چنین مراسمی به عموم رسانه‌های داخلی و خارجی به نمایش گذاشتند.

بسیاری از خانواده‌ها در این روز نذر سالانه‌ی خود را ادا کردند و برای برگزاری دیگر مراسم روز‌های دهه‌ی آخر صفر آماده شدند. اماکن مذهبی و متبرکه مملو از جمعیت بود. اشک‌ها در چشم‌ها حلقه می‌زدند. در جای جای شهر‌ها و روستا‌ها و حتی جاده‌ها مراکزی جهت ارائه‌ی خدمات به زائران بقاع متبرکه آماده‌ی خدمت بودند. تمامی خبرگزاری‌های کشور به اشکال مختلف (عکس، فیلم، گزارش و...) این مراسم بزرگ را تحت پوشش خود قرار دادند.

ایران سرزمین مریدان اهل بیت رسول الله (ص) است و همه ساله در چنین ایامی همه در برگزاری این مراسم دست در دست یکدیگر از هیچ تلاشی جهت به نمایش گذاشتن ارادت قلبی خود دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار