خامه‌یار در دیدار با مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد؛

تاثیر گذاری موزه‌دفاع مقدس بر مخاطبان خارجی را با تمام وجود لمس کرده‌ام

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تمام تلاش خود را در برای معرفی این مجموعه فرهنگی به ملل سایر کشورها به کار خواهیم بست.
کد خبر: ۶۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ - 08December 2015

تاثیر گذاری موزه‌دفاع مقدس بر مخاطبان خارجی را با تمام وجود لمس کرده‌ام

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس دکتر عباس خامهیار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با سردار جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: موزه دفاع مقدس نماد مذهبی، دفاعی و ملی ماست و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تمامی تلاش خود را در جهت معرفی این مجموعه  فرهنگی  به ملل سایر کشور ها به کار خواهد بست.

وی اظهار داشت: میزان تاثیر گذاری موزه بر مخاطبان خارجی را با تمام وجود لمس کردهام و شاهد بودهام که بازدید کنندگان خارجی پس از بازدید موزه دفاع مقدس از آن به عنوان یک الگوی برای کشورشان یاد کردهاند.

دکتر خامه یار افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هدف استفاده از ظرفیت های موجود در موزه دفاع مقدس و همچنین بهره گیری موزه از ظرفیت رایزنیهای فرهنگی ایران در سایر کشورها آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری با موزه دفاع مقدس میباشد.

در ادامه سردار جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس ضمن قدردانی از همکاریهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در هماهنگی بازدید هیاتهای خارجی از موزه اظهار داشت: دفاع مقدس دو بخش دارد که یک بخش آن حوزه تاکتیکی و نظامی است که قابل طرح در دانشگاههای نظامی است اما بخش دیگر آن که ناظر به ابعاد معرفتی و رفتاری دفاع مقدس میباشد مهجور واقع شده و کمتر به آن پرداخته شده است.

وی افزود: ساخت موزه، برگزاری جلسات تدقیق اطلاعات و احصای تاریخ شفاهی دفاع مقدس در قالب 13 کارگروه و جمع آوری بخش اعظمی از اسناد و مدارک فرهنگی مربوط به دفاع مقدس در راستای معرفی ابعاد معرفتی دفاع مقدس میباشد که خوشبختانه طی سه سال گذشته موفقیت مطلوبی در این حوزه داشتهایم.

خضرایی خاطر نشان کرد: موزه دفاع مقدس آمادگی دارد تا از پایان نامههای دانشجویی مرتبط با دفاع مقدس  در حوزه فعالیتهای دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حمایت نماید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار