مدیر مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی:

قرارگاه «نجمه خاتون» پویش «خانه‌های رضوی» را در دهه آخر صفر دنبال می‌کند

دژبرد گفت: در مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی قرارگاهی تحت عنوان «نجمه خاتون» تشکیل شده تا با کمک رابطان محلی از مردم دعوت شود که منازل خود را در اختیار زائران در دهه آخر صفر قرار دهند. این دعوت، به نام پویش «خانه‌های رضوی» وارد عمل شده است.
کد خبر: ۶۱۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ - 07September 2023

قرارگاه «نجمه خاتون» با هدف ترویج مهمان‌نوازی مردم از زائران؛ پویش «خانه‌های رضوی» را دنبال می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «فاطمه دژبرد» مدیر مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی در نشست رابطان محلات شهر مشهد، با اشاره به تأکید ویژه تولیت آستان قدس رضوی بر موضوع اسکان زائران، اظهار داشت: از سال ٩٧ بحث اسکان زائران مطرح و بنیاد کرامت رضوی به صورت سنتی و چهره به چهره وارد عمل شد، تا برای زائران امکان اسکان را فراهم کند.

دژبرد در تکمیل صحبت‌های خود خود افزود: امکانات شهر مشهد برای انبوه زائران دهه آخر صفر کامل نیست و همه دستگاه‌ها باید برای اسکان وارد عمل شوند، به همین دلیل؛ در مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی قرارگاهی تحت عنوان «نجمه خاتون» تشکیل شده تا مجاوران علاقمند به ارائه خدمات ساماندهی شوند و زائران نیز به صورت هدفمند د ریافت خدمات داشته باشند؛ بنابراین برای هر محله مشهد یک رابط تعیین شده تا با محوریت بانوان شبکه مورد نظر فعال شود.

وی با بیان اینکه در قرارگاه «نجمه خاتون»، رابطان محله از مردم دعوت می‌کنند تا منازل خود را در اختیار زائران قرار دهند، در ادامه تشریح کرد: پویش «خانه‌های رضوی» با هدف ترویج مهمان‌نوازی مردم وارد عمل شده و با راه‌اندازی یک سامانه و با کمک رابطان محله تلاش می‌کند افرادی که قصد همکاری دارند، اطلاعات لازم را وارد سامانه و ثبت‌نام ‌کنند و با اولویت در خدمت‌رسانی به خانواده‌های محروم، منازل خود را در اختیار زائران قرار دهند.

مدیر مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی یادآور شد: بنیاد کرامت رضوی بعد از ثبت نام افراد، با گرفتن استعلام از نهادهای مربوطه، ارائه خدمات اسکان را تسهیل می‌کند.

دژبرد تأکید کرد: چشم انداز امسال ارائه ٨٠٠ محل برای اسکان است و هر زائر تا ٣ روز می‌تواند از این امکانات استفاده کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها