فعالیت موکب فرهنگسرای رسانه در پیاده‌روی جاماندگان اربعین؛ از اجرای پویش «من هم آنجا هستم» تا هزاران اثر انگشت تهرانی‌ها+ تصاویر و فیلم

فرهنگسرای رسانه با راه‌اندازی موکب جهادی «الی بیت المقدس» در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعینی به شهروندان تهرانی ارایه خدمات کرد.
کد خبر: ۶۱۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ - 07September 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با برگزاری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعینی در شهر تهران، فرهنگسرای رسانه با همکاری موکب‌ها، هیئت‌ها، گروه‌های جهادی و کانون‌های مشارکتی خود، اقدام به برپایی موکب جهادی «الی بیت المقدس» در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعینی کرد.

این موکب واقع در خیابان ۱۷ شهریور بعد از کوچه مهدوی‌پور بود و از ساعات ابتدایی صبح روز چهارشنبه فعالیت خدماتی خود را آغاز کرد. در این موکب خدمات فرهنگی، هنری و پذیرایی به عزاداری اربعین حسینی (علیه‌السلام) ارائه شد که با استقبال بسیار خوب شهروندان همراه شد.

از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده می‌توان به راه‌اندازی کمپین «من هم آنجا هستم» اشاره کرد. در این کمپین، زائران با زدن اثر انگشت خود بر روی بنری منقش به نام سیدالشهدا (ع)، حضور خود را در مسیر جاماندگان حسینی اعلام می‌کردند. به این امید که نامشان در بین زائران کربلای معلی در روز اربعین نوشته شود و عرض ادبی به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) داشته باشند. این کمپین بسیار مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت و هزاران نفر از عاشقان امام سوم (ع) به آن پیوستند.

فعالیت موکب جهادی فرهنگسرای رسانه در پیاده‌روی جاماندگان اربعین/ اجرای پویش «من هم آنجا هستم» و هزاران اثر انگشت تهرانی‌ها+ تصاویر و فیلم

غرفه بزرگ فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز با همکاری گروه‌های جهادی در جوار موکب فرهنگسرای رسانه تدارک دیده شد. یکی از ایستگاه‌های این غرفه، نقاشی کودک و نوجوان بود؛ در این غرفه تلاش شد با طراحی فعالیت‌های هنری متناسب با حال و هوای کودکان و نوجوانان مفاهیم والای عاشورایی به آنان منتقل شود.

فرهنگسرای رسانه اربعین امسال نیز برای سومین سال پیاپی، پویش «آقا من جا مانده‌ام» را برگزار کرد تا جاماندگان اربعین حسینی (ع) نیز حال دل خود را با امامشان به اشتراک بگذارند.

بر همین اساس، بنری منقش به تصویر حرم امام حسین (علیه‌السلام) آماده شد و در برابر این بنر با عاشقانی که دوست داشتند اربعین امسال زیارت کربلای معلی بروند، اما به هر دلیلی نتوانستند مصاحبه انجام شد. این جاماندگان در مقابل دوربین دل‌گویه‌های خود را بیان کردند. کلیپ پویش «آقا من جا مانده‌ام» به زودی در شبکه‌های مجازی فرهنگسرای رسانه منتشر خواهد شد.

فعالیت موکب جهادی فرهنگسرای رسانه در پیاده‌روی جاماندگان اربعین/ اجرای پویش «من هم آنجا هستم» و هزاران اثر انگشت تهرانی‌ها+ تصاویر و فیلم

موکب «الی بیت المقدس» به پذیرایی از زائران این مراسم معنوی نیز پرداخت و پک‌های غذایی، عدسی، شربت، هندوانه و آب معدنی توزیع شد.

غرفه واقعیت مجازی (Vr) بخش دیگر فعالیت‌های موکب فرهنگسرای رسانه ویژه شهروندان بود. در این غرفه ضمن به تصویر کشیدن بخش‌هایی از واقعه کربلا و تصاویری از حرم مطهر امام حسین علیه السلام برای مخاطبان، حس و حال معنوی متفاوتی برای حاضران در پیاده‌روی جاماندگان اربعینی به وجود آمد. این غرفه نیز با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه بود.

فعالیت موکب جهادی فرهنگسرای رسانه در پیاده‌روی جاماندگان اربعین/ اجرای پویش «من هم آنجا هستم» و هزاران اثر انگشت تهرانی‌ها+ تصاویر و فیلم

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار