نمایشگاه «ابزار عاشقی» در اصفهان آغاز به کار کرد

نمایشگاه «ابزار عاشقی» با هدف زنده کردن هویت آیینی ایرانی اسلامی و ابزارآلات به کار رفته در آن در اصفهان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۱۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ - 10September 2023

نمایشگاه «ابزار عاشقی» در اصفهان آغاز به کار کرد

به گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «منصور قربانی» رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان در گفت‌وگویی اظهار داشت: نمایشگاه «ابزار عاشقی» برای نشان دادن ابزارهایی که در گذشته در حوزه‌های آئینی، سنتی استفاده می‌شده است، در گالری‌های کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این نمایشگاه با هدف احیای هویت‌های ملی و مذهبی و آشنایی نسل جوان با ظرافت و لطافت‌هایی که در ابزار مختلف به‌ویژه ابزار جنگی مورد استفاده در نمایش‌های آیینی به‌کار برده می‌شود، برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه ابزار عاشقی در سه بخش ادوات آئینی، لباس‌های آئینی و نسخ و کتب خطی برگزار شده است.

وی افزود: هنرهایی از جمله قلمزنی، طلاکاری و زره‌بافی که با ظرافت‌های هنرمندانه روی این ابزار به‌کار برده شده است، در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دارد.

قربانی ادامه داد: نمایشگاه‌های بسیاری در گذشته در همین راستا برگزار شده، این در حالی است که برگزاری نمایشگاه «ابزار عاشقی» با بهره‌گیری از ابزار و وسایل آئینی با قدمتی پیش از صفویه تا امروز برای اولین بار است که در شهر اصفهان دایر شده است.

وی ابراز داشت: این نمایشگاه از امروز ۱۸ شهریور تا ۲۷ شهریور جاری از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری‌های کتابخانه مرکزی واقع در خیابان گلدسته برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار