چهارشنبه 18 آذر؛

مراسم «سوگینه‌های کهن اقوام ایرانی» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود

مراسم «سوگینه‌های کهن اقوام ایرانی» با اجرای سوگواره‌های نواحی مختلف ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ - 08December 2015

مراسم «سوگینه‌های کهن اقوام ایرانی» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس مراسم «سوگینههای کهن اقوام ایرانی» که به اجرای سوگوارههای نواحی مختلف ایران اختصاص دارد به همت خانه موسیقی و با همکاری خانه هنرمندان ایران چهارشنبه 18 آذر از ساعت 18 در تالار استاد شهناز خانه هنرمندانم ایران برگزار می شود.

در این مراسم که در شب رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجرا میشود، قرار است سوگوارههای نواحی مختلف از جمله مقام چمری (لرستان)، پاموری (کرمانشاه)، مصیبت نامه آذری، موری (مازندران)، غمونه و خون گریو (لردگان)، غم انگیز (گیلان)، چپی گوگو (بختیاری) و شروه و یزله خوانی (بوشهر) به اجرا در بیایند.

همچنین در این مراسم محمدرضا درویشی (پژوهشگر موسیقی نواحی)، حمیدرضا نوربخش (مدیر عامل خانه موسیقی) و حمیدرضا اردلان (معاون هنری خانه هنرمندان) به سخنرانی خواهند پرداخت.

پخش کلیپ از اجرای برخی دیگر از مراسم سوگواره نواحی نیز از دیگر قسمتهای این مراسم خواهد بود و پیمان بزرگ نیا (پژوهشگر موسیقی نواحی) نیز توضیحات هر یک از اجراها را برعهده خواهد داشت.

علاقه مندان برای حضور در این مراسم میتوانند چهارشنبه 18 آذر از ساعت 18 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندانم ایران مراجعه فرمایند.
ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار