معرفی کتاب؛

«سرخ جامگان، الی بالتا»

کتاب ««سرخ جامگان، الی بالتا» بازخوانی مقاومت اهالی روستای «الی بالتا» از توابع شهرستان شاهین دژ آذربایجان غربی است که به قلم «سلبی ناز رستمی» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۶۱۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷ - 15September 2023

«سرخ جامگان، الی بالتا»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، کتاب «سرخ جامگان، الی بالتا» بازخوانی مقاومت اهالی روستای «الی بالتا» از توابع شهرستان شاهین دژ آذربایجان غربی است که نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس ایفا کرده اند.

این کتاب به قلم «سلبی ناز رستمی» به رشته تحریر درآمده است.

در مقدمه این کتاب به تعداد ۲۸ شهید گلگون کفن این روستا اشاره شد که گرانبهاترین دارایی خود را برای اعتلا و سربلندی این سرزمین در طبق اخلاص گذاشته و با تمام وجود برای حفظ دین و وطن به میدان آمدند.

این کتاب ۱۱۶ صفحه‌ای سال ۱۴۰۲ به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی تهیه و در اختیار علاقمندان حوزه کتابخوانی قرار گرفته است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«نخستین شهید روستا، پس از یک شب مجاهدت و جان فشانی در گوشه‌ای از مسجد آرام گرفته بود درحالی که بیرون مسجد قیامتی برپا بود، و صدای شیون و گریه زنان و کودکان از این سر روستابه آن سر روستا می‌رسید. کوچک و بزرگ همه اشک می‌ریختند. شیون زنان روستا تمامی نداشت و فریاد و فغان خواهر و همسر شهید دل سنگ را آب می‌کرد. همه مردم با چشمانی گریان و چهره‌ای غمگین جلوی مسجد ایستاده بودند و برای شهادت او اشک می‌ریختند. در این اوضاع آنچه که داغ دل مردم را بیشتر می‌کرد رد پوتینی بود که بر روی پیراهن سفید رنگ شهید به جا مانده بود. این صحنه آنقدر دردناک بود که بغض را در گلوی آدم خفه کرده و احساس خشم و نفرت را از این جنایت وحشیانه دو چندان می‌کرد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار