مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی:

هفته دفاع مقدس فرصت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

«ابوالفتح زاده» گفت: هفته دفاع مقدس یکی از بهترین فرصت‌ها برای ترویج بیش از گذشته فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
کد خبر: ۶۱۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ - 10September 2023

هفته دفاع مقدس فرصت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «جابر ابوالفتح زاده»، در جلسه هماهنگی ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی که امروز برگزار شد، اظهار داشت: همه ما مدیون فداکاری‌ و ازجان گذشتگی شهدای والامقام و ایثارگران عزیز دوران دفاع مقدس هستیم و گرامیداشت یاد و خاطره آنان به بهانۀ سالگرد شروع جنگ تحمیلی، می تواند یکی از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.
 
وی عنوان کرد: در آستانۀ چهل و سومین سالگرد هفتۀ دفاع مقدس وظیفۀ ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که ایثارها، از جان گذشتگی‌ها و فداکاری های شهدای والامقام و ایثارگران عزیز و راه آنان را حفظ کنیم.
 
ابوالفتح زاده تاکید کرد: در همین چارچوب تمام ظرفیت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی بسیج خواهد شد تا ایثارگران عزیز در بزرگداشت هفتۀ دفاع مقدس مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند، مخصوصاً که هفتۀ دفاع مقدس امسال با ایامی مقارن شده که ما خود را مهیای برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت 10 هزار شهید آذربایجان شرقی در آبان سال جاری می کنیم.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی یادآور شد: روز چهارم هفته دفاع مقدس یعنی دوشنبه سوم مهر به نام «روز شهیدان، جانبازان، آزادگان؛ صلابت و فخرآفرینی» نامگذاری شده که تجلیل و تکریم از خانواده معزز شهدا و ایثارگران گرانقدر محور فعالیت آن روز است.
 
وی از برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه برنامۀ غبارروبی و گلباران مزار شهدا در قالب آیین مهمانی لاله ها بمناسبت هفتۀ دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه در تبریز در روز پنجشنبۀ هفتۀ آینده، سی ام شهریور با محوریت گلزار شهدای وادی رحمت این کلانشهر برگزار می شود و آیین های مشابهی در تمام گلزارهای شهری و روستایی شهدا در سطح استان به انجام خواهد رسید.

ابوالفتح زاده افزود: مقرر است به مناسبت هفتۀ دفاع مقدس پرچم تمام مزارهای شهدای آذربایجان شرقی در مناطق شهری و روستایی تعویض شود.

وی دستور داد حق طبابتِ معوقِ پزشکان همکار با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در اجرای طرح پایش سلامت ایثارگران و نیز حق مشاورۀ معوق مشاورانِ ارائه دهنده خدمات روانشناسی به ایثارگران که طرف قرارداد با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند در اسرع وقت پرداخت شود.

در این جلسه هر یک از حاضران به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون چگونگی برگزاری باشکوه ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها