«داستان مصور عاشورا» بررسی می‌شود

نشست «داستان مصور عاشورا؛ چالش‌های تصویرسازی پی‌نما (کمیک) تاریخی-مذهبی» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ - 10September 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست «داستان مصور عاشورا؛ چالش‌های تصویرسازی پی‌نما (کمیک) تاریخی-مذهبی» در سلسله نشست‌های تخصصی طراحی گرافیک و تصویرگری کتاب از سوی کتاب‌آرا با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ سه‌شنبه (۲۱ شهریورماه ۱۴۰۲) در انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

در این نشست تخصصی علی جاسبی‌نیا؛ مدیر نشر دانش‌آموز، پرویز اقبالی؛ عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد و پرویز حاصلی؛ عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد و عضو گروه نگارگری مرکز هنرهای تجسمی، به روند شکل‌گیری و تولید جلد نخست «داستان مصور عاشورا» که تاکنون به ۱۴ زبان ترجمه و چاپ شده، می‌پردازند.

دیدن اتودها و اسکیس‌های اولیه اثر، آشنایی با چالش‌های تصویرسازی پی‌نما (کمیک) تاریخی- مذهبی، نحوه پرداختن به چهره‌نگاری معصوم (ع) در تصویرسازی کتاب، ویژگی‌های متن و تصویر مناسب کتاب‌های پی‌نما (کمیک)، زاویه دید در تصویرسازی پی‌نما، نحوه استفاده از المان‌های تعزیه و نگارگری اسلامی در تصویرسازی دینی و آشنایی با کار تیمی تصویرگری برای خلق یک اثر هنری از محورهای مورد بحث در این نشست خواهد بود.

«داستان مصور عاشورا» بررسی می‌شود

همچنین در این نشست به مراحل تصویرسازی جلد دوم این کتاب که ازسال ۱۳۹۵ تاکنون ادامه دارد، پرداخته می‌شود. جلد دوم این مجموعه با عنوان «پیام‌آوران عاشورا» حوادث بعد از واقعه عاشورا، یعنی از شام غریبان تا اربعین را به تصویر می‌کشد.

علاقه‌مندان به حضور در نشست «داستان مصور عاشورا؛ چالش‌های تصویرسازی پی‌نما (کمیک) تاریخی-مذهبی» می‌توانند در زمان ذکر شده به انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان واقع در خیابان کریم‌خان زند، ابتدای خیابان حافظ جنوبی، کوچه هورچهر، پلاک ۱۳، طبقه اول مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها