در آئین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزشی مطرح شد؛

رئیس جمهور: ورزشکاران دانش‌افزایی را در دستور کار قرار دهند/ موانع سر راه ورزش بانوان برداشته شود

رئیس جمهور گفت: قهرمانان کشورمان علم ‌افزایی، دانش‌افزایی، کار فنی و تکنیکی و تلاش بر برتر شدن در سطوح مختلف جهانی را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۶۱۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ - 11September 2023

ورزشکاران دانش‌افزایی را در دستور کار قرار دهندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از قهرمانان مدال‌آور ورزش کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: همه تجهیزات ورزشی که برای تمرین ورزشکاران لازم است و در تمام رشته‌های ورزشی باید به روز شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام مزایایی که برای ورزشکاران و مدال‌آوران المپیک در نظر گرفته می‌شود باید برای پاراالمپیکی‌ها نیز در نظر گرفته شود، گفت: باید از مقام قهرمانان که تلاش کردند و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار درآوردند، تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه گسترش ورزش در جامعه موجب از بین رفتن خمودگی، بی‌نشاطی و گسترش آن موجب نشاط اجتماعی و ایجاد امید در جامعه می‌شود، ادامه داد: همواره باید قدردان قهرمانان ملی بود، این وظیفه همگان است.

رئیسی افزود: وظیفه قهرمانان این است که در جایگاه قهرمانی سعی در افزودن بر خود کنند، در یک نقطه توقف نکنند. در جهت دانش‌افزایی و در جهت دستیابی به تکنیک و فن تلاش کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: حضرت علی (ع) به عنوان قهرمان میدان با تواضع با مستمندان و مظلومان برخورد می‌کرد و از بزرگی خود در دفاع از مظلوم خرج می‌کرد لذا قهرمانان باید مانند حضرت امیرالمومنین از ایمان و انسانیت دفاع کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: پرچم ایران به عنوان پرچم حق طلبی و عدالت خواهی کشور است که خار چشم زیاده خواهان و سلطه طلبان در عالم محسوب می‌شود لذا ورزشکاران ما توجه داشته باشند که در قهرمانی‌ها علاوه بر آنکه برای خود جایگاهی می‌آفریند برای کشور نیز افتخارآفرینی می‌کنند در نتیجه قهرمانان ما باید قدردان جایگاه قهرمانی خود باشند.

رئیس جمهور گفت: حس هویت و وحدت اجتماعی و ایجاد همبستگی و ایجاد فضای امید و نشاط به جامعه با قهرمانی و ورزش شکل می‌گیرد لذا باید برای رشد و توسعه آن کارهای مهمی صورت بگیرد.

وی با اشاره به ورزش بانوان بیان داشت: در ورزش بانوان شاهدیم که افتخارآفرینی‌های زیادی صورت گرفته است. بانوان ورزشکار ما مانند بخش‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و اجتماعی باید بیش از گذشته مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

رئیسی با اشاره به تجهیزات ورزشی اظهار داشت: همه رشته‌های ورزشی نسبت به تجهیزات و آنچه که کمبود دارند و در اختیار ندارند باید مورد توجه قرار گیرند و این کمبودها رفع شود.

وی به موضوع عدالت در اختصاص امتیاز به ورزشکاران توجه‌ کرد و اظهار داشت: هر آنچه که امتیاز و موقعیت در اختیار قهرمانان المپیکی قرار می‌گیرد باید در اختیار ورزشکاران پارالمپیکی نیز قرار گیرد. بخصوص در امر تحصیل این امر باید مورد توجه ویژه واقع شود زیرا این عزیزان با مشکلات جسمی قهرمان می‌شوند و این موضوع مهمی است.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: موضوع رشد توانمندی فنی و تکنیکی ورزشکاران امری ضروریست اما لازم است روحیه پهلوانی و جوانمردی مورد توجه واقع شود. اگر تختی را برای ما یک الگو قرار دادند نه به خاطر آن است که او قهرمانی و پهلوانی داشت بلکه روحیه جوانمردی و فتوت او، تختی را الگو کرد.

رئیس قوه اجرایی کشور تاکید کرد: برای قاضیان، پزشکان، کارمندان هم یک اخلاق عمومی مطرح است و هم یک اخلاق حرفه‌ای باید باشد. توجه به اخلاق حرفه‌ای در حرفه و فن اهمیت دارد و در ورزش قهرمانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: باید در تسهیلگری ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و عمومی تلاش شود تا تسهیلات مقررات و قوانینی تصویب شود و تا بتوانند آنها که دارای باشگاه هستند با مقررات و قوانین تسهیل شده و آسان فعالیت خود را به سهولت ادامه دهند.

رئیس جمهور تاکید کرد: در کنار اقتصاد فرهنگی، اقتصاد ورزشی نیز داریم. ورزش ضمن آنکه اقتصادی دارد نباید در اختیار سوداگران و دلالان و سو استفاده کنندگان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید در حوزه‌های ورزشی انتقال علوم دانش بنیان و فناورانه صورت بگیرد ضمن آنکه باید از بهترین فناوری‌ها در جهت به روز کردن ورزش و تجهیزات ورزشی و تسهیل آنها استفاده شود.

رئیس جمهور متذکر شد: ما در دولت این رویکرد را از توجه صرف به کارکردهای حرفه‌ای و ورزش و جنبه تفریحی به بسته کارکردهای تربیتی سلامت افزا و اقتصادی و دیپلماسی آغاز کرده ایم.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره تکمیل به پروژه‌های نیمه‌تمام کشور تصریح کرد: امروز در دو سالگی دولت قریب ۲۰۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی به نتیجه رسیده است و بقیه هم در دست تکمیل است و بنای ما فقط این نیست که فقط کلنگ زنی داشته باشیم بلکه لازم است بتوانیم میزبان مسابقات ورزشی خارجی باشیم و باید یک ورزشگاه آبرومند ملی در تهران ساخته شود. قطعاً ساخت این ورزشگاه هزینه دارد اما این هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

وی‌افزود: ساخت یک ورزشگاه آبرومند در تهران برای همه رشته‌ها ضروریست و بنده با این کار موافقم البته برای دولت موضوع دیگری که اهمیت دارد به سامان رساندن پروژه‌های نیمه تمام در سراسر کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات معیشتی ورزشکاران گفت: توجه به معیشت بیمه و شرایط شغلی قهرمانان و پیشکسوتان بسیار اهمیت دارد و حل این مسائل آنان را برای ادامه مسیر مصمم‌تر کرده و آنانی که در مسیر قهرمانی قرار دارند را با انگیزه‌تر می‌کند.

رئیسی تاکید کرد: در خصوص ورزش قهرمانی مسئولین و فدراسیون‌ها و بخش‌های مختلفی که دارای مسئولیت هستند باید توجه کنند ورزشکاران ما فقط دغدغه قهرمانی داشته باشند و مشکلات دیگرشان حل شود.

وی‌تاکید کرد: نگاه متواضع و عادلانه به توسعه و توزیع منابع در کشور در استان‌ها و شهرستان‌ها باید صورت بگیرد و همه بخش‌های کشور باید در تقسیم منابع عادلانه سهیم باشند.

رئیسی در خصوص ورزش اقشار خاص بیان داشت: حمایت گسترده از ورزش اقشار خاص از جمله نابینایان، ناشنوایان و جانبازان باید به گونه‌ای باشد که همه احساس کنند که در بخش ورزش به آنها توجه شده است.

رئیس قوه اجرایی کشور بیان‌کرد: تکریم و تجلیل از مقام قهرمانان و پیشکسوتان که برای کشور مدال و نشان قهرمانی آوردند مورد توجه ما است.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که تجلیل از مقام شهیدان و جانبازان به عنوان قهرمانانی که از جان و سلامتی خود گذشتند و افتخار جامعه محسوب می‌شوند، مهم است.

رئیس جمهور گفت: بالاخره در سکوهای قهرمانی افرادی قرار می‌گیرند و قرار خواهند گرفت اما آنچه مهم است آن است که قهرمانان دارای هویت قهرمانی باشند لذا لازم است نام آوران ورزشی بدانند که نام آوری‌های آنان مانند شهدا و جانبازان باید خرج دین و کشور و انقلاب شود.

وی‌ تاکید کرد: تقدیم مدال‌های قهرمانان ورزشی به آستان مقدس امام رضا علیه السلام که خود زمانی شاهد آن بودم و نیز تقدیم این مدال‌ها به مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که این ورزشکاران دارای هویت هستند.

رئیس جمهور گفت: ورزش قهرمانی موتور محرک ورزش همگانی است و بدرقه راه کاروانی که به مسابقات می‌رود، دعای خیر مردم و خانواده شهدا است که پشت سرشان است و ان‌شالله ورزشکاران ما با قهرمانی باز خواهند گشت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار