در نخستین یادواره شهدای همنام امام رضا (ع) عنوان شد؛

ضرورت استمداد از ارواح مطهر شهدا در تمام شئونات و امورات زندگی

ضرورت استمداد از ارواح مطهر شهدا در تمام شئونات و امورات زندگی در نخستین یادواره شهدای همنام امام رضا (ع) تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ - 12September 2023

ضرورت استمداد از ارواح مطهر شهدا در تمام شئونات و امورات زندگی

به گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین «اصغر گرجی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در اولین یادواره شهدای همنام امام رضا (ع) که شب گذشته در فضای باز کوچه ۱۳ بلوار شهید کریمی قم برگزار شد، اظهار داشت: شهدا در عالم حضور دارند و شاهد اعمال و رفتار ما هستند.

وی با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران افزود: عبارت "وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون" اگر چه خطاب به رسول خدا صلی الله علیه و آله است؛ اما به ما تاکید می‌کند که هرگز گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند، مُرده هستند؛ بلکه زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه مومنین در عالم برزخ، متنعّم و بهره‌مند از روزی پروردگارند، گفت:، اما شهدا غیر از اینکه روزی‌خوار از خوان نعمات الهی هستند، زنده نیز هستند.

وی به بیان تفاوت‌های انسان میّت با حی در دنیا پرداخت و گفت: اولین تفاوت این است که میّت از خودش اراده و تحرّک ندارد؛ در حالی این مساله، نسبت به شهدا صادق نیست.

استاد حوزه علمیه قم عدم تاثیرگذاری را دومین وجه تفاوت زندگان و مُردگان عنوان کرد و افزود: میّت در اطراف خودش منشا اثر نیست؛ برخلاف شهدا که در همین دنیا هم منشا اثر هستند و مثل یک انسان حی و زنده، در وقایع و اتفاقات اثرگذارند.

وی ضمن اشاره به بعضی از موارد اثرگذاری شهدا در زندگی خانواده، اطرافیان و منسوبین خود، حتی بعد از شهادت، بر استمداد از ارواح مطهر شهدا در تمام شئونات و امورات زندگی تاکید کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم عنوان کرد: برپایی چنین مجالسی سبب زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در جامعه می‌شود.

چهارمین سوگواره مردمی حدیث عشق و اولین یادواره شهدای همنام امام رضا (ع) استان قم، با ابتکار گروه جهادی شهید محمد رضا شفیعی و با مساعدت نهاد‌های فرهنگی استان قم در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها