توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛

دومین دوره مدرسه حکمرانی و قانون‌گذاری شهید مدرس برگزار می‌شود

دومین دوره مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ - 12September 2023

دومین دوره مدرسه حکمرانی و قانون گذاری شهید مدرس برگزار می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، دومین دوره مدرسه حکمرانی و قانون‌گذاری شهید مدرس ویژه نخبگان، مدیران کشوری و لشگری، اساتید، دانشجویان و سیاست پژوهان حوزه حکمرانی و قانون‌گذاری، در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

آموزش، توانمندسازی و تربیت حکمران، سیاست‌پژوه، کارشناس و مدیر حوزه حکمرانی و قانون‌گذاری به‌منظور حل مسائل نظام تقنین کشور در راستای کارآمدسازی مجلس شورای اسلامی و نظام قانون‌گذاری کشور، مهم‌ترین هدف مدرسه حکمرانی و قانون‌گذاری شهید مدرس (ره) است.

محور‌های اصلی دومین دوره مدرسه حکمرانی و قانون‌گذاری شهید مدرس (ره) شامل الگوها، مدل‌ها و ابزار‌های حکمرانی و قانون‌گذاری، واکاوی و تحلیل قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و جایگاه آنها، تحلیل فرآیند‌های قانون‌گذاری با تمرکز بر قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های اجرایی، آداب و رفتار حرفه‌ای نمایندگی، ابزار‌ها و سازوکار‌های نوین و هوشمند در عرصه حکمرانی پارلمانی، فرآیند‌های قانون‌گذاری، نظارت و بودجه‌ریزی در مجلس شورای اسلامی، نظام مسائل حوزه‌های تخصصی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی از منظر حکمرانی و قانون‌گذاری و کارگاه‌های سیاست پژوهی و آموزه‌های تقنین در حوزه‌های بخشی و تخصصی، هستند.

علاقه‌مندان جهت ثبت نام می‌توانند از طریق لینک https://governanceschool.mrc.ir/ وارد سامانه شوند و ثبت‌نام را انجام دهند.

جهت اطلاعات بیشتر و پاسخ‌گویی به سؤالات از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۹ تا ۱۷، می‌توانید با شماره ۳۹۹۳۶۹۴۰-۰۲۱ (دبیرخانه مدرسه حکمرانی و قانون‌گذاری شهید مدرس)، تماس بگیرید.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار