استاندار آذربایجان شرقی:

تلاش دولت سیزدهم، بازگشت معادن غیرفعال به چرخه فعالیت است

«خرم» گفت: معادن غیر فعال استان آذربایجان شرقی و کسانی که توانایی فعالیت در این عرصه را ندارند خلع ید شده و کار به افرادی که صلاحیت دارند، سپرده می‌شود.
کد خبر: ۶۱۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ - 12September 2023

تلاش دولت سیزدهم، بازگشت معادن غیرفعال به چرخه فعالیت استبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «عابدین خرم» استاندار آذربایجان شرقی، امروز «سه‌شنبه» در جلسه شورای معادن آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه این شورا یکی از شوراهای مهم استان برای تصمیم گیری در خصوص مسائل راهبردی بخش معدن است اظهار داشت: تلاش دولت سیزدهم بازگشت معادن غیرفعال به چرخه فعالیت اقتصادی است. معادن به عنوان یکی از اصلی‌ترین پیشران‌های اقتصادی استان است که باید از سهم و امکانات استان به نفع مردم و منطقه مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی ادامه داد: تمام تلاش بر این است معادنی که قبلا رفع مانع شده اند، فعال شوند و بقیه معادن نیز به سرعت به چرخه فعالیت بازگردند و همچنین افرادی که خودشان را صاحب این توانمندی می بینند امور را به دست بگیرند و کارها را پیش ببرند.

خرم یکی از اصلی ترین نیازهای آذربایجان شرقی را وصول حقوق دولتی و مسئولیت های اجتماعی معادن برشمرد که بعضا بنا به دلایلی این حقوق ایفا نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وصول حقوق دولتی بر اساس قانون بوده و دولت نیز این موضوع را تسهیل کرده است، گفت: باید پیگیری شود تا حقوق دولتی و مسئولیت های اجتمای به استان بازگردد و در طرح های استانی همچون راه های روستانی و نیازهای منطقه ای مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی به مزایده واگذاری محدوده های معدنی استان در مهر ماه اشاره و اضافه کرد: این مزایده یک امکان و فرصتی است برای معدن داران استان تا مشارکت داشته باشند و معادنی که قابلیت اکتشاف و احیا دارند فعال سازی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار