وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای عراقی:

یک ساعت فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت عراق، ایران،‌ منطقه و اقلیم کردستان است

امیرعبداللهیان گفت: تروریست خوب و بد نمی‌شناسند حتی یک ساعت فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت عراق، ایران،‌ منطقه و اقلیم کردستان عراق است.
کد خبر: ۶۱۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ - 13September 2023

وزیر امور خارجه:به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان امروز در نشست خبری مشترک با «فواد حسین» همتای عراقی خود اظهار داشت: خوش آمد می‌گویم به برادرم آقای فواد حسین وزیر امور خارجه کشور برادر و دوست عراق. عراق در منظومه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جایگاه رفیعی دارد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: این سطح از پیوندهای فرهنگی و مذهبی دو کشور را به دو همسایه مهم در منطقه غرب آسیا مبدل کرده است، دو کشور از روابط بسیار عالی در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برخوردار هستند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امروزه شاهد پیشرفت های مشهود در همه ابعاد مناسبات بین بغداد و تهران هستیم که آخرین نمونه آن افتتاح پروژه برای بصره -شلمچه است، ما امروز در همه زمینه‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و به ویژه در حوزه موافقتنامه امنیتی بین دو کشور گفت‌وگوهای زیادی داشتیم.

وی افزود: خرسندیم که فواد حسین اطلاعات بسیار خوبی در خصوص انتقال گروههای تروریستی نزدیک مرزهای ایران به عمق خاک عراق در اقلیم کردستان ارائه کرد، ما معتقدیم که تروریست خوب و بد نمی شناسند و حتی یک ساعت فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت عراق، ایران،‌ منطقه و اقلیم کردستان عراق است.

امیرعبداللهیان گفت: ما معتقدیم این لکه ننگین در صفحه بسیار سفید روابط دو کشور هر چه سریع تر پاک شود، بنده تشکر ویژه‌ای از مقامات دولت عراق و مردم این کشور برای پذیرایی و مهمانی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین دارم.

وزیر امور خارجه گفت: همچنین از آقای فواد حسین به طور ویژه متشکرم که همراهی بسیار خوبی در برابر اقدامات سازمانهایی که اقدامات موهنی علیه کتب آسمانی و به طور ویژه قرآن داشتند.

وی با بیان اینکه از مواضع مستحکم و به موقع و اقدامات مؤثر عراق در مقابله با پدیده اسلام هراسی و اهانت به قرآن کریم تشکر ویژه داریم، تصریح کرد: اقدام عراق و همراهی ایران و عربستان در جهان اسلام برای جرم انگاری اهانت به قرآن کریم اقدامی قابل تحسین است.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: راجع‌به همکاری درخصوص آب، قرارداد الجزایر همهٔ جزئیات مربوط به رودخانه‌های مرزی دو کشور و اروندرود و شط‌العرب را در بر دارد و در مسئلهٔ اروندرود به هماهنگی‌های مشترک برای تسریع در لای‌روبی اروندرود و ازسرگیریِ کشتی‌رانی که به‌نفع استان‌های مجاور و دو کشور است ادامه می‌دهیم. لایروبی اروندرود باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها