در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس: پیروزی رزمندگان دفاع مقدس با دست خالی بر شرق و غرب/ شایسته‌سالاری و کار برای خدا مهم‌ترین ویژگی‌ رزمندگان بود

چگینی گفت: موفقیت بزرگ در جنگ تحمیلی در حالی رقم خورد، که نیروهای ایرانی تجهیزات و امکاناتی که غرب و شرق عالم در اختیار رژیم بعث عراق قرار داده بود را نداشتند و با دست خالی دشمن مورد حمایت استکبار جهانی را شکست دادند.
کد خبر: ۶۱۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۴ - 15September 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: رزمندگان دفاع مقدس با دست خالی بر شرق و غرب عالم پیروز شدند«مهرداد گودرزوند چگینی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به روحیه و تفکر حاکم بر دفاع مقدس و الگوگیری از آن برای برون از وضعیت فعلی کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور برای اداره امورات جانشین‌پروری است، به رغم اینکه ما کشوری هستیم که به برکت انقلاب اسلامی توانستیم تحول عظیمی در عرصه نیروی انسانی داشته باشیم، اما نتوانستیم بهره لازم را در این حوزه ببریم.

چگینی خاطرنشان کرد: هر دولتی که تغییر پیدا کرده است، به دنبال آن بسیاری از نیروها یا سردرگم و یا خانه‌نشین شده‌اند، تا جایی که در بساری از ادارات و بخش‌های اجرایی کشور با فقر نیروی کارآمد مواجه هستیم، اما وقتی که سال‌های دفاع ‌‎را می‌گردیم، مشاهده می‌کنیم که علی رغم نداشتن تخصص و تجریه کافی نیروهای با صداقت و با شهامت پا به عرصه دفاع از ناموس، وطن و دین گذاشتند، این افراد ایثارگر از همه تعلقات مادی خود گذشتند و هیچ نگاه سیاسی به موضوعات کاری خود نداشتند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این رزمندگان و جهادگران تمام هم و غمشان تأثیرگذاری برای اعتلای کشورشان بود، وقتی از اقشار گوناگون اعم از دانشجویان، کارگران و کارمندان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا می‌کردند، بدون توجه به مسائل سیاسی، جناحی، قومی و قبیله‌ای و با اتحاد و همدلی فقط به دفاع از کشور فکر می‌کردند.

وی افزود: در ایمان و اخلاص شهدای دفاع مقدس و رزمندگان همین بس که با علم به شهادت و از دست دادن جان شیرین خود پا به عرصه جهاد و دفاع از خاک کشور می‌گذاشتند. رزمندگان ما با باور قلبی به اینکه مسیر حق قطعاً منجر به پیروزی می‌شود تلاش شبانه‌روزی می‌کردند، و این اعتقاد کاملاً درست بود، زیرا، با وجود اینکه کشورهای متعددی از رژیم بعث عراق پشتیبانی می‌کردند، اما نیروهای مسلح ایران در هیچ نقطه‌ای کم نیاورد.

چگینی ادامه داد: این موفقیت بزرگ در حالی رقم خورد، که نیروهای ایرانی تجهیزات و امکاناتی که غرب و شرق عالم در اختیار رژیم بعث عراق قرار داده بود را نداشتند و با دست خالی دشمن مورد حمایت استکبار جهانی را شکست دادند. آواکس‌های عربستان سعودی و زیردریایی‌های روسیه و آلمان و ماهواره‌های امریکایی دائماً در خدمت صدام بودند تا شاید بتواند ایران را شکست دهد، اما مدد الهی به یاری رزمندگان ایرانی آمد و صدام شکست خورد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخلاص، ایمان، تلاش شبانه‌ورزی، شایسته‌سالاری و کار برای خدا مهم‌ترین ویژگی‌های رزمندگان بود، گفت: روحیه بسیار جالب شهدا و رزمندگان این بود که به راحتی مسئولیت قبول نمی‌کردند و این موضوع را به چشم یک امتیاز نمی‌دیدند، بلکه آن را خدمت بیشتر می‌دانستند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار