ارمنستان: پیشنهاد جدید صلح ازجمهوری آذربایجان دریافت کردیم

وزیر خارجه ارمنستان از دریافت پیشنهاد جدید صلح از سوی جمهوری آذربایجان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ - 13September 2023
ارمنستان: پیشنهاد جدید صلح ازجمهوری آذربایجان دریافت کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر خارجه ارمنستان روز چهارشنبه از دریافت پیشنهاد جدید صلح از سوی جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت، ایروان مصمم است توافقنامه صلح را در سریع‌ترین زمان ممکن منعقد کند. 
 
به گزارش خبرگزاری «آرکا»، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان امروز در پارلمان این کشور گفت که پیشنهاد‌های صلح جدیدی ازجمهوری آذربایجان دریافت کرده است.
 
در پاییز ۲۰۲۰، جمهوری آذربایجان در نبردی ۴۴ روزه چندین شهر، روستا و آبادی را از آزاد کرد و جنگ با توافقنامه صلح با میانجیگری روسیه پایان یافت. علیرغم گفتگو‌های جاری بر سر توافقنامه صلح بلندمدت، تنش‌ها بین این دو کشور همسایه در ماه‌های اخیر بر سر جاده لاچین، تنها مسیر زمینی که ارمنستان را به منطقه قره باغ وصل می‌کند، افزایش یافته است.
 
وزیر خارجه ارمنستان گفت: «پس از تماس‌های اخیر، ارمنستان نسخه پنجم توافق عادی سازی روابط را به باکو تحویل داد و روز گذشته پیشنهاد‌های جدیدی از طرف آن‌ها دریافت کردیم.»
 
میرزویان با اشاره به اینکه مذاکرات در حال انجام است، تاکید کرد: «موضوعات مهمی وجود دارد که مواضع طرفین در مورد آن‌ها هنوز با یکدیگر فاصله دارد.»
 
وی افزود که ارمنستان مصمم است توافقنامه صلح را در سریع‌ترین زمان ممکن منعقد کند.
 
در هفته‌های اخیر و به رغم شدت گرفتن تحرکات دیپلماتیک برای پایان دادن به اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان، تنش‌های مرزی بین دو کشور و اتهام زنی‌های دو طرف به یکدیگر درباره نقش آتش بس شدت گرفته است.
 
یکی از چالشی‌ترین مشکلات باقیمانده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از جنگ، گذرگاه لاچین است که جمهوری آذربایجان آن را مسدود کرده و یا ایست بازرسی شدید در آن اعمال می‌کند. این مسیر مهم منطقه قره‌باغ را به ارمنستان متصل می‌کند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار