استاندار مازندران:

ظرفیت‌های گردشگری بلده موقعیت اقتصادی این منطقه را متحول می‌کند

«حسینی‌پور» با اشاره به افتتاح قطعه دوم آزاد راه تهران – شمال، گفت: با بهره برداری این طرح ملی و حضور میلیون‌ها مسافر غیر بومی به غرب مازندران باید بستر فعالیت اقتصادی بیشتر در این استان فراهم بشود. ‎
کد خبر: ۶۱۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ - 14September 2023

ظرفیت‌های گردشگری بلده می‌تواند موقعیت اقتصادی این منطقه را متحول کندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران امروز در جمع روستاییان بخش بلده نور در آستانه امامزاده عباس (ع) روستای نوج این بخش، اظهار داشت: مردم غرب مازندران و بخش بلده باید از هم اکنون بدانند موقعیت راهبردی که ویژگی سرمایه گذاری در بخش گردشگری دارد، کجاست. موقعیت تنفس گاه جمعیت ۱۴ میلیونی تهران و البرز کجاست، باید بلده را به قطب گردشگری تبدیل کنیم تا جوانان مشغول به کار شوند.

وی بیان داشت: اگر برای اشتغال و ماندگاری کاری انجام گرفت، چه بهتر و در غیر این صورت منطقه در اختیار دیگران قرار می‌گیرد و چیزی از تاریخ و ماهیت بخش بلده نمی‌ماند، آنگاه آماده تحول است.

حسینی پور یادآور شد: همان سرنوشتی که برای منطقه دیزین تهران رخ داد برای این بخش شهرستان نور هم اتفاق می‌افتد، بلده با داشتن گردنه‌های منحصربفرد و آزادکوه شرایطی خوبی برای پیست بین المللی دارد یعنی در واقع در روی گنجی نشسته‌ایم که باید آن را استخراج کنیم.

این مسئول تصریح کرد: قطعه دوم آزادراه در مبدأ ورودی پل زنگوله قرار گرفته است و یک نقطه تلاقی و فرصت طلایی است، منفعل بودن پاسخ نمی‌دهد باید عزم و اراده جدی داشته باشیم که برای تحقق این مهم نیازمند یک برنامه راهبردی برای بلده هستیم و مسئولان، فرماندار و بخشدار باید پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید ۲ برنامه پنج ساله و ۱۰ ساله برای بخش بلده داشته باشند، گفت: زیرساخت‌ها در حال انجام است، باید سند آمایش برای ۴۵ روستای بلده تهیه بشود.

استاندار مازندران بیان کرد: امروز اعراب حوزه خلیج فارس علاقه‌مند و عاشق طبیعت بخش بلده هستند، چرا که در کشور خودشان چنین طبیعتی ندارند، می‌توان مدعی شد که در سال دست کم ۲ میلیون گردشگر خارجی وارد این بخش می‌شوند.

حسینی پور افزود: برای توسعه بلده باید همگرایی، همدلی و رفاقت میان شورا‌ها و دهیاران ایجاد شود، به گونه‌ای نباشد امروز این نشست و بازدید تمام شود، دیگر نشستی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سرمایه گذارانی هستند که تلاششان این است در این بخش سرمایه گذاری کنند، ابراز امیدواری کرد؛ در این دولت جهادی تمام سعی و تلاش آن است که توسعه نیافتگی این بخش جبران شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار