شهید «موسایی»:

مرد باید مردِ میدان باشد و مبارزه کند

شهید «احمد موسایی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: آیا وقتی که آخر این دنیا مرگ باشد، حیف نیست مرد در بستر بمیرد!؟ مرد باید مردِ میدان باشد و مبارزه کند و حق دیگران را از دست غارتگران بگیرد.
کد خبر: ۶۱۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۱ - 20September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «احمد موسایی» در دوم بهمن‌ 1336 در روستای کشکسرای از توابع شهرستان مرند چشم به جهان گشود. وی با اوج‌گیری تظاهرات علیه رژیم پهلوی به دعوت حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و در این تظاهرات شرکت کرد و دینِ خود را نسبت به انقلاب و اسلام ادا نمود.

با شروع جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌ شده و در برابر نیروهای رژیم بعثی عراق به مشغول دفاع از میهن اسلامی شد و سپس در تاریخ 24 آبان ماه 1360 در سوسنگرد به شهادت رسید.

قسمتی از وصیت‌نامه شهید «موسایی»:

آیا وقتی که آخر این دنیا مرگ باشد، حیف نیست مرد در بستر بمیرد!؟ مرد باید مردِ میدان باشد و مبارزه کند و حق دیگران را از دست غارتگران بگیرد.

چه کنم که اسلام و دین خدا احتیاج به خون داشت و فکر می‌کنم وقتی که اسلام در خطر باشد، خدمت کردن به اسلام واجب تز از پدر و مادر است، چون که مرا خداوند خلق کرده است و باید به فرموده‌ها و قانون‌های او گوش فرا دهیم.

به وضع مستضعفان بهتر برسید چون که من از طبقه مستضعف هستم و می‌دانم آن‌هایی که شب گرسنه می‌خوابند و نمی‌توانند به کسی بگویند چه رنج‌ها می‌کِشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها