دستیار وزیر امور خارجه:

نگاه شهید سلیمانی به اقلیت‌های منطقه انسانی بود

بقایی هامانه با اشاره به نگاه انسانی سردار شهید سلیمانی در دفاع از اقلیت‌های عراق در مبارزه با داعش، گفت: دفاع این شهید بزرگوار از مردم منطقه در برابر داعش، فارغ از دین، مذهب، نژاد و قوم بود.
کد خبر: ۶۱۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶ - 18September 2023

نگاه شهید سلیمانی به اقلیت‌های منطقه انسانی بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «اسماعیل بقایی هامانه» دستیار وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در سومین نشست فصلی شهید حاج قاسم سلیمانی درباره نقش وی در مبارزه با داعش در منطقه اظهار داشت: اقلیت‌ها در همه درگیری‌های مسلحانه در حقوق بشر جایگاه خاصی دارند، چون در این شرایط آسیب‌پذیرتر هستند و همین تدابیر حفاظت از آن‌ها را مهم می‌کند.

وی با اشاره به نقش شهید قاسم سلیمانی در دفاع از اقلیت‌ها در جریان مبارزه با داعش خاطرنشان کرد: کوشش شهید سلیمانی در مبارزه با داعش و دفاع از اقلیت‌هایی، چون ایزدی‌ها، مرشدی‌ها، کرد‌ها در سوریه و عراق گویاست. تلاش شهید در حفظ و حراست از اقلیت‌ها بدون در نظر گرفتن نژاد، قومیت و مذهب آن‌ها و با نگاه انسانی بود.

هدف طرح خاورمیانه بزرگ تجزیه سرزمین‌هاست

عبدالله مبینی هم‌رزم و همراه شهید سلیمانی هم در این نشست با اشاره به بنیان‌های فکری و گفتمانی مبارزات شهید سلیمانی با داعش گفت: تقابل دو گفتمان، نگاه، تفکر، رویکرد و منش رفتاری در حوزه بین‌الملل در این مبارزات وجود دارد.

وی افزود: سیاستی که از سال ۲۰۰۳ تا شهادت سردار سلیمانی بر نظام بین‌الملل حاکم بود و بخشی از آن به منطقه سیطره پیدا کرد، تفاوت این دو رویکرد را نشان می‌دهد.

مبینی افزود: رویکرد اول که در ظاهر ادعای حقوق بشر دارد و رویکرد دوم به صورت واقعی به دور از ریا و تزویر و انگیزه‌های مادی با هدف دفاع از امنیت، انسانیت و دفاع از حقوق انسان به معنای انسان است.

هم‌رزم شهید سلیمانی با بیان اینکه حضور آمریکا در منطقه براساس طرح قدیمی رژیم صهیونیستی و طرح خاورمیانه جدید و بزرگ است، گفت: این طرح چهار هدف اصلی را دنبال می‌کند و اساس حاکم بر استراتژی خاورمیانه بزرگ تبدیل واحد‌های بزرگ قومی و مذهبی در منطقه به واحد‌های کوچک‌تر است. اساس این واحد‌های کوچک‌تر هم قومیت، نژاد و مذهب است.

وی افزود: در هر سرزمینی به هر میزانی که تنوع قومی و مذهبی و نژادی وجود دارد، واحد‌های سیاسی به واحد‌های جدید سیاسی تبدیل و تحت عنوان ملیت‌های جدید و کشور جدید تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار