سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه:

برنامه هفتم توسعه در ۳ شیفت در مجلس بررسی می‌شود

زنگنه گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه از دوشنبه هفته آینده در سه شیفت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۱۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ - 19September 2023

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه:به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محسن زنگنه» سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت: در مورد کمیسیون تلفیق همانطور که دوستان مستحضر هستند بعد از اتمام مهلت قانونی شش هفته‌ای عملا به صورت کتبی گزارش کمیسیون به هیات رئیسه ارسال شد و هیات رئیسه هم برای دریافت پیشنهادات گزارش را در سامانه ثبت کرد.

زنگنه خاطرنشان کرد: ان‌شالله از روز دوشنبه به صورت تمام وقت در سه شیفت بررسی جزئیات لایحه را انجام می‌دهیم.

وی افزود: آیین نامه داخلی مجلس اجازه بازگشت مصوبات کمیسیون را به کمیسیون نمی‌دهد، حتی هیات رئیسه همچنین اجازه‌ای ندارد، اما شاهد بودیم که همکارانی این موضوع را مطرح کردند که نشان می‌دهد نسبت به آیین نامه داخلی تسلط ندارند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: استثنائا اگر رئیس مجلس به هر دلیلی تشخیص دهد که نیاز است یک ماده ایراد داشته باشد می‌تواند آن را به کمیسیون تلفیق بازگرداند.

زنگنه تاکید کرد: نکته مهم تغییراتی است که برخی مدعی‌اند در لایحه صورت گرفته است، قبل از هر چیزی باید بگویم در مجلس فقط نماینده ملاک است و اگر نماینده‌ای نظری داشته باشد قاعدتا می‌تواند همکاران خود را در جهت نظر خود همسو کند و درخصوص آن مصاحبه کند. این موضوع خیلی طبیعی است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: مقرر شد بخش‌هایی که مورد رسیدگی قرار نگرفته است در یک کمیته‌ای در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد و ما برای اینکه از هر نوع شائبه‌ای جلوگیری کنیم مجددا این موضوع در صحن مورد بررسی قرار گیرد و مصوبات کمیته به عنوان گزارش کمیسیون مطرح شود.

وی افزود: چند مورد وجود دارد که با نظر کمیسیون تخصصی و قبول هیات رئیسه به کمیسیون تلفیق بازگردد و مورد بررسی قرار گیرد، اما برخی از نمایندگان معترض هستند که در گزارش موضوعاتی مطرح شده است که در صحن نیامده است، این حرف درست است.

زنگنه تصریح کرد: یکسری تغییرات همیشه وجود دارد که معاونت مقررات به لحاظ ادبیات مواد است که این تغییرات هم طبیعی است و نباید در مورد آن حاشیه ایجاد شود.

وی افزود: موضوع دیگر این است که برخی از دولتمردان از تغییرات حرف می زنند که باید در مورد آن تبیین لازم صورت گیرد، باید عرض کنم تمام بررسی های لایحه با حضور اعضای هیات دولت انجام شود، به طور مثال در برخی موارد یکی از وزرا حدودا بیست دقیق تا نیم ساعت صحبت کردند و مواضع دولت را تشریح کردند.

زنگنه گفت: در تمام جلسات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مسئولان دولت چون رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرا حضور داشتند. متناسب با موضوعاتی که بررسی می‌کردیم، با حضور کامل اعضای دولت بوده است. نمایندگان دولت هم فرصت کافی برای بیان نقطه نظرات خود را داشتند.

وی ادامه داد: تمام نظراتی که حتی نمایندگان در کمیسیون تلفیق روی لایحه ارائه کردند، خروجی جلسات کارشناسی ما با دولت بوده است و با وجود این سازمان برنامه و بودجه می‌گوید شما نباید با وزرا جلسه می‌گذاشتید. این موضوع درست نیست و مجلس حق دارد که در جلسات کارشناسی خود از وزرا دعوت به عمل آورد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از زمانی که گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه منتشر شده است، هیچ نارضایتی از دستگاه‌ها و وزرا دریافت نکردیم چرا که همه این مواد با مشارکت و همراهی آنان بررسی و تصویب شده است. با وجود این سازمان برنامه و بودجه بیانیه‌هایی داده است که ما از آن گله‌مند هستیم و نباید مطالبی را غیر مستند و فضاسازی منتشر کنیم، چراکه این کار برخلاف وحدت میان قواست.

وی اظهار داشت: یک ادعای دیگری مطرح شده است که ما در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق ۲۰ هزار همت به تکالیف دولت اضافه کردیم که این ادعا را تکذیب می‌کنیم. به هیچ عنوان تکلیف مالایطاقی را به دولت تحمیل نکردیم.

زنگنه تاکید کرد: موادی در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصویب شده که مربوط به احکام بودجه‌ای است و موادی که به نحوی ماهیت بودجه‌ای دارد، با دولت تعامل کردیم که طی بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صورتی که نیاز باشد، اصلاح شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار