در اختتامیه ششمین همایش ملی اشکواره فرهنگی هنری حسینی عنوان شد؛

معاون پارلمانی رئیس جمهور: با فرهنگ حسینی هجمه‌های دشمنان نقش بر آب شد

«حسینی» گفت: فرهنگ حسینی در جامعه سبب شد بسیاری از هجمه‌های دشمنان را بی‌اثر و نقش بر آب کنیم.
کد خبر: ۶۱۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ - 19September 2023

معاون پارلمانی رئیس جمهور: با فرهنگ حسینی هجمه‌های دشمنان نقشه بر آب شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور امشب در اختتامیه ششمین همایش ملی اشکواره فرهنگی هنری حسینی در دانشگاه شمال آمل به ظرفیت‌های فراوان استان مازندران و وجود مفاخر اشاره کرد و اظهار داشت: طاهر آملی از جمله مفاخر است و در حوزه‌های علمی نیز این استان ظرفیت‌های زیادی دارد.

وی با تأکید بر زنده نگه داشتن هویت ایرانی و اسلامی افزود: بزرگان سختی‌ها و مرارت‌های زیادی کشیدند تا نام ایران را در عرصه‌های مختلف طنین انداز کنند.

این مسئول با عنوان اینکه آمل افتخارات فراوانی در دوران انقلاب و پس از آن دارد، ادامه داد: این شهر به هزارسنگر معروف است و در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم نیز استان مازندران کم نظیر عمل کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی و شهریار بیان کرد: این شاعر پارسی گوی بیش از ۷۰۰ شعر درباره اهل بیت سروده است و با قرآن نیز مأنوس بوده است.

حسینی اظهار داشت: فرهنگ حسینی در جامعه سبب شد بسیاری از هجمه‌های دشمنان را بی‌اثر و نقش بر آب کنیم.

وی با اشاره به سلطه قدرت‌های نظام سلطه در دنیا گفت: اگر کسی در مکتب حسینی پرورش یافته باشد از زور و قدرت آن‌ها نمی‌هراسد و در مقابل ظالم خواهد ایستاد و همچنین اگر فرهنگ حینی را ترویج کنیم می‌توانیم مؤثر باشیم و این سبب شد که در اربعین همایش و آزمایش باشکوهی برگزار شود.

حسینی با بیان اینکه زبان هنر بالاتر از همه تفسیرهاست خواستار بهره‌گیری از این زبان برای تبیین و نشر ارزش‌ها شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهوری به نیویورک افزود: رئیس جمهور در نیویورک با قدرت و صلابت سخن می‌گوید و طی دو سال اخیر نیز با موضع اقتدار صحبت کردیم.

وی با اشاره به آزاد شدن اموال بلوکه ایران خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که ما میدان و دیپلماسی را در کنار هم قرار دادیم.

حسینی با تقدیر از برگزارکنندگان همایش ملی اشکواره حسینی بیان کرد: ابزار‌های هنر می‌تواند در تبیین آرمان‌ها اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها