در مراسم جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز در مشهد مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: دفاع مقدس امید را در دل مستضعفین عالم زنده کرد/ نقش‌آفرینی در جهاد تبیین رسالت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: امروز بارقه‌های امید در دل ملت‌های مظلوم مسلمان و مستضعفین عالم به برکت جهاد بی‌نظیر و دفاع باشکوه ملت ایران اسلامی جلوه‌گر و روشن شده است.
کد خبر: ۶۱۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ - 20September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن چهل و سومین سالگرد گرامیداشت حماسه دفاع مقدس، مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، زنان حماسه‌ساز و فعالان عرصه مختلف جهادی همزمان با سراسر کشور در ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق، سردار ‌سرتیپ پاسدار «سید هاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع)، سردار سرتیپ «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد اشعری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران، امروز (چهارشنبه) در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: در آستانه چهل و سومین سالگرد حماسه دفاع مقدس هستیم. دشمنان کینه‌توز و بدخواه منطقه‌ای و بین‌المللی جنگی را به ایران اسلامی تحمیل کردند که اراده‌شان تنبیه ملت به پاخواسته ایران، تجزیه بخش‌هایی از کشور و ساقط کردن نظام مقدس اسلامی بود؛ اما خواست آنان محقق نشد و آنچه خواستند نتوانستند و آنچه خداوند و بندگان مخلص در این جغرافیا خواستند، توانستند.

وی افزود: امروز بارقه‌های امید در دل ملت‌های مظلوم مسلمان و مستضعفین عالم به برکت جهاد بی‌نظیر و دفاع باشکوه ملت ایران اسلامی جلوه‌گر و روشن شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: دفاع مقدس امید را در دل مستضعفین عالم بیدار کرد/ نقش‌آفرینی در جهاد تبیین رسالت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت

این مسئول ادامه داد: امروز در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار، عزت و کرامت در جامعه زندگی می‌کنیم و به برکت ایثار و ازخودگذشتگی‌ شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف بر عهدی که بستیم، هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: ضرورت گرامیداشت دفاع مقدس بسیار آشکار و روشن است. بدخواهان به دنبال ایجاد تحریف و انحراف در این حماسه هستند. آن‌ها می‌خواهند مردم غافل باشند و گذشته پرافتخار خود را فراموش کنند؛ بر همین اساس هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای روزآمدی این منطق آشکار است که با ایستادگی و مقاومت امت‌ حزب‌الله پرچم عزتمان را برافراشته‌ایم و کارآمدی اسلام و انقلاب را اثبات کرده‌ایم.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: در سال‌های اخیر شاهد تلاش‌های مذبوحانه دشمن در قالب جنگ ترکیبی و شناختی دشمن هستید برای مقابله با این هجمه دشمن پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین جوانان باید پرچم جهاد تبیین را بر دوش داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: دفاع مقدس امید را در دل مستضعفین عالم بیدار کرد/ نقش‌آفرینی در جهاد تبیین رسالت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت

وی خاطرنشان کرد: آحاد مردم باید در عرصه‌های مختلف جهادی حضور داشته باشند تا پرچم مقاومت تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در اهتزاز باشد.

این مسئول تأکید کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک تکلیف شرعی، انقلابی و جهادی بر دوش یکایک ماست. در استان همه دستگاه‌ها، یگان‌های نیروهای مسلح و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در دفاع مقدس نقش‌آفرین هستند که این عرصه با اوج دشمنی‌های نظام سلطه نیازمند کار بیشتر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی ۲۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» شرکت داشتند، گفت: امسال ترکیب شرکت‌کنندگان در این مراسم شامل پیشکسوتان دفاع مقدس و زنان حماسه‌ساز و فعالان عرصه‌های مختلف جهادی است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: دفاع مقدس امید را در دل مستضعفین عالم بیدار کرد/ نقش‌آفرینی در جهاد تبیین رسالت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت

در مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در مشهدالرضا توسط فرماندهان ارشد نیروهای مسلح از منتخبین پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، زنان حماسه‌ساز و فعالان عرصه‌های مختلف جهادی استان خراسان رضوی تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از کتاب «عروس پاییز» اثر «غلامحسین غلام‌نیا» و هشت کتاب صوتی با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

همچنین در ورودی محل برگزاری مراسم با همت کمیته اسناد و مدارک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی متشکل از مدیریت اسناد و مدارک و همچنین مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مدیریت اسناد آستان قدس رضوی، مرکز اسناد سازمان جهاد کشاورزی استان، مرکز اسناد کتابخانه ملی و اسناد دفاع مقدس، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، انتظامی استان و قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا نمایشگاه اسناد دفاع مقدس حاوی ۱۰۰ سند ماندگار که به نقش یگان‌های رزم خراسان و دستگاه‌ها و سازمان‌ها در دفاع مقدس پرداخته، برپا شد.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم «محمدرضا بهرام‌نژاد» فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی زهام، ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خراسان، «عبدالرحمن ساسانیان‌فرد» فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه علیه‌السلام، سردار سرتیپ دوم «امین رسولی» فرمانده لشکر مردم پایه ۵ نصر، «سید امیر شوشتری» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی حضور داشتند.

.مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: دفاع مقدس امید را در دل مستضعفین عالم بیدار کرد/ نقش‌آفرینی در جهاد تبیین رسالت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار